Armáda mŕtvych (Army of the Dead)
Režisér Zack Snyder ukončil po jedenástich rokoch spoluprácu so štúdiom Warner Bros. Dôvodom jeho náhleho odchodu bola pravdepodobne nepríjemná spolupráca na filme Liga Spravodlivosti. Komplikovaná produkcia tejto tímovej „komiksovky“ je po vydaní režisérskej verzie už notoricky známa. Snyder je režisér obrovských blockbusterov, v ktorých môžeme stále vidieť jeho jedinečný autorský štýl. A či už ste alebo nie ste fanúšikmi Zacka Snydera a jeho štýlu, musíte uznať, že to je v modernej blockbusterovej kinematografii raritou, ktorú treba za každú cenu uchovať.
Čierny pasažier (Stowaway)
Posádke vesmírnej misie MTS-42 - tvorenej veliteľkou Marinou Barnettovou (Toni Collette), biológom Davidom Kimom (Daniel Dae Kim) a lekárkou Zoe Levensonovou (Anna Kendrick) - sa práve podarilo úspešne odštartovať. Ich plánovaný let na Mars by mal trvať približne dva roky. Všetci s nadšením pripravujú svoj výskum na Červenej planéte. Nikto z nich si však v blízkosti tej najmodernejšej technológie, ktorú sa doposiaľ podarilo ľudstvu vynájsť, nepripustí ani len najmenšiu možnosť, žeby k cieľu nemuseli vôbec dôjsť.
Žena v okne (The Woman in the Window)
Temný pochmúrny newyorský byt a ani jeho obyvateľka nie je o nič veselšia a prívetivejšia. Anna Fox (Amy Adams) trpí agorafóbiou, nevychádza z domu, ale o to pozornejšie sleduje z okna svoje okolie. Ani jej ošetrujúci lekár si s ňou nevie poradiť, nedokáže vyjsť z domu. Jej jediná zábava je sledovať náprotivný byť, do ktorého sa práve prisťahovali noví nájomníci. Tak sa začína psychologický thriller Žena v okne, renomovaného anglického režiséra Joea Wrighta, známeho ako tvorcu filmov Pýcha a predsudok a Pokánie. Druhý otváral 64. ročník MFF v Benátkach, bola to okamžite senzácia a Wrigth bol zároveň najmladším režisérom, ktorý tento festival otváral.
Slovania (TV seriál)
Pri pátraní po dôvodoch, prečo tvorcovia siahli po slovanskej tematike je tým prvým snaha priblížiť ich históriu dnešnému divákovi a tým druhým, vytvoriť atraktívny televízny seriál pre široké publikum, kombináciou mýtov, rozprávok, obalených do mágie a starých slovanských zvykov. V prvom prípade museli tvorcovia, ak sa čo len trochu snažili držať sa historickej pravdepodobnosti, naraziť na fakt, že o Slovanoch na našom území vieme málo, čosi z archeologických vykopávok, hrobov, v lepšom prípade obydlí, ktoré v žiadnom prípade neprezrádzajú takmer nič z ich reálneho života. Jediným zdrojom je Fredegarova kronika, spísaná burgundským mníchom v 6. storočí, kde sa spomína kupec Samo, Avari a ich spolužitie s miestnymi slovanskými kmeňmi. Ak by bola história primárnym cieľom, viac sme sa mohli dozvedieť prostredníctvom žánru dokudrámy, kde by hrané pasáže dopĺňali informácie historikov.
Love, Death & Robots 1 - 2. séria (TV seriál)
Pod nezvyčajným názvom Love, Death & Robots sa ukrýva antologický animovaný seriál pre dospelých, na ktorom sa produkčne podieľal aj slávny režisér David Fincher. A hoci jeho rola v ambicióznom projekte nikdy neprekročila túto pozíciu, to hlavné - vzbudiť pozornosť fanúšikov – sa jej i vďaka jeho účasti bezpochyby podarilo. Ako je to však so samotnými kvalitami? Ide o viac ako len zmes príbehov, ktoré čisto náhodou spája spoločné pomenovanie?