ISSN 1339-4762

Vlk z Wall Street (The Wolf of Wall Street)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vlk 11 resizeVraví sa, že peniaze vládnu svetom, a človek, tvor pažravý, ich nemá nikdy dosť. Táto, dnes – v čase hospodárskej i morálnej krízy - mimoriadne aktuálna myšlienka, je aj svojským východiskom  amerického filmu Vlk z Wall Street. Tento skutočný príbeh o vzostupe a páde  gangstera  modernej doby – Jordana Belforta, ktorý sa odohráva v „atraktívnom svete veľkých peňazí, ale i veľkých pádov“  prináša  do našich kín  distribučná spoločnosť Bontonfilm v januári 2014.

Čítať celý článok...

Chrobáčikovia: Údolie stratených mravčekov (Minuscule, la vallée des fourmis perdues)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

img-film-02V údolí malebných francúzskych hôr sa uprostred leta schyľuje k strašnej neľútostnej vojne. O zvyšky, ktoré na lúke zanechali mladí turisti, sa pobijú usilovné čierne mravčeky s agresvnymi bojovými červenými mravcami. Jedna i druhá strana je vyzbrojená najrôznejšími ľudskými vynálezmi od gumipušiek a sprejov proti hmyzu až po rakety (na ohňostroj). Nik nechce ustúpiť. Veď víťaz berie všetko. Teda najmä kocky sladkého cukru. No len jedna strana sa môže tešiť podpore obetavej a odvážnej lienky.

Čítať celý článok...

Frajeri vo Vegas (Last Vegas)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Frajeri resizeNa také zvučné mená, Michael Douglas, Robert De Niro, Morgan Freeman a Kevin Kline, vsadil americký režisér Jon Turteltaub vo filme Frajeri vo Vegas. A rozhodol sa správne, lebo komédia o starnúcich kamarátoch, ktorí si idú vyhodiť z kopýtka do Las Vegas stojí a padá na ich bravúrnych hereckých výkonoch.

Čítať celý článok...

Hobit: Smaugova pustatina (The Hobbit: Desolation of Smaug)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hobbit resizePrvý Hobit zanechal v divákoch rozličné pocity. Niektorí boli nadšení návratom do Stredozeme a poctivým fantasy dobrodružstvom, iní sklamaní pomalším tempom, redším dejom a že Hobit nie je epický zážitok ako Pán prsteňov. Osobne som prvý film najprv považoval za dobre nakrútený, ale predsa len pomalý; paradoxne však režisérskym zostrihom a opakovaným zhliadnutím získal extra body. Peter Jackson sa držal knihy minule až príliš a adaptoval tvrdohlavo, len tu a tam čosi pridal a výsledkom bolo dlhočizné dielo.

Čítať celý článok...

Všetko je stratené (All is Lost)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Všetko resizeVraví  sa, že  decembrové ocenenia Asociácie newyorských kritikov naznačujú, ako to bude vyzerať na budúci rok na Oscaroch. Svoj úsudok si môžu utvoriť aj slovenskí diváci aspoň v kategórii Najlepší herec. Toto ocenenie získal  totiž od newyorských kritikov Robert Redford za výkon v americkom filme Všetko je stratené (2013), ktorý do našich kín uvádza v týchto dňoch distribučná spoločnosť Barracuda Movie.

Čítať celý článok...

Shun Li a básnik (Io sono Li)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Shun Li 3 resizeFilmy o emigrantoch sú dnes čo do počtu, bohato obsadenou kategóriou so široko rozvetveným príbehovými líniami, kde sa kombinuje na všetky spôsoby. Tými najfrekventovanejšími variantmi sú zložité cesty ilegálnych prisťahovalcov do vytúženej destinácie, nezriedka končiace smrťou, alebo vyhostením, zväčša márna snaha uchytiť sa v novej spoločnosti, kde sú kandidáti na lepší život skúšaní pocitmi samoty a beznádeje. Tento problém je aj témou filmu Shun Li a básnik talianskeho režiséra Andrea Segrea.

Čítať celý článok...

Dočkáme sa Ježiška? (Přijde letos Ježíšek?)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Dočkáme sa Ježíška 2 resizeV predvečer Mikuláša – 5.decembra – mal na Slovensku premiéru  film, ktorý sa odohráva  práve v aktuálnom  predvianočnom čase. Je to česko - slovensko - mexická koprodukcia Přijde letos Ježíšek?, ktorú  u nás  uvádzajú  spoločnosti  Trigon  Production a Magic Box Slovakia s označením „láskyplná komédia“ a titulom Dočkáme sa Ježiška? (2013).

Čítať celý článok...

Ľadové kráľovstvo (Frozen)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

lad0004Walt Disney Company ako jedna z mála filmových spoločností koncepčne vracia do kín v obnovených premiérach svoje staré snímky, aby ich nové generácie mohli spoznávať v prostredí, pre ktoré ich nakrútili. Na slávu Snehulienky, Popolušky a Bambiho nadviazala Levím kráľom, Kráskou a zvieraťom, Pocahontas, Mulan, Princeznou a žabou... Najnovšia celovečerná disneyovka Ľadové kráľovstvo však viac než predchádzajúce nastoľuje otázku, ako interpretovať klasické príbehy pre súčasné publikum.

Čítať celý článok...

Oldboy

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Old Boy 2 resize - kópiaDo slovenských kín sa dostáva  moderné spracovanie filmu, pôvodne nakrúteného v Južnej Kórey režisérom Chan-wook Parkom, s názvom Oldboy, ktorý vytvoril veľmi zaujímavú trilógiu o rôznych podobách pomsty. Prvým filmom tejto série bol z roku 2002 Sympathy for Mr. Vengeance, druhým Oldboy z roku 2003 a tretím z roku 2005  Sympathy for Lady Vengeance. Najväčší úspech vtedy zožal druhý film v poradí, Oldboy, a možno práve preto s ním presne po desiatich rokoch prichádza americký režisér Spike Lee.

Čítať celý článok...

Bergman a Magnani: Vojna vulkánov (Bergman-Magnani: La Guerra del Vulcani)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Bergman 2 resizeMohol z toho vzniknúť zaujímavý celovečerný hraný film, vznikol však ešte zaujímavejší dokument - Bergman a Magnani : Vojna vulkánov -  o dvoch skvelých herečkách, osudových ženách svetoznámeho talianskeho režiséra Roberta Rosselliniho a milostnom škandále, ktorý poznačil ich životy a otriasol vtedajšou spoločnosťou. Do našich kín ho teraz v novembri priniesla spoločnosť Film  Europe.

Čítať celý článok...