ISSN 1339-4762

Sherlock Holmes: Hra tieňov (Sherlock Holmes: A Game of Shadows)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

shh2-15768_MediumZačalo sa to niekedy v 50. rokoch minulého storočia, keď sa hlavnými postavami westernov stali postavy vyložene nehrdinské. Tvorcovia postupne pridali relativizáciu tradičných hodnôt, pátračmi boli kanibali a obdivovanými hrdinami rôzni Čističi. Postmodernizmus priniesol všeobecné zľahčovanie, znevažovanie, zveličovanie. Bez akéhokoľvek rozruchu dnes pôsobí ako hrdina kriminálneho seriálu policajt, ktorý je sériovým vrahom. Dočkali sme sa čínskeho Sudcu Ti na spôsob Tigra a draka. Onedlho možno príde i miss Marplová ako neodolateľná bojovníčka a prekvapí nás vášnivým sexom s Herculom Poirotom. Oči sa tešia čoraz viac, no um sa nudí, chradne a mľandravie.

Čítať celý článok...

Alvin a Chipmunkovia 3 (Alvin and The Chipmunks: Chip-Wrecked)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Alvin_1_resizeUž je tomu 50 rokov čo autor a spevák Ross Bagdasarian st. zložil hit The Chipmunk Song. Na začiatku to bol šibal Alvin, ku ktorému neskôr pribudli Simon a Teodor, a tak vznikli Chipmunkovia.  Spievajúce veveričky debutovali v televízii a mali veľký úspech. Keďže sa ich ľudia nevedeli nasýtiť, pesničky sa spievali, získali mnoho cien v roku 2007 vznikol film Alvin a Chipmunkovia, ktorý zarobil viac ako 350 miliónov dolárov, čoskoro nasledovalo druhé pokračovanie a do tretice prichádza do kín snímka Alvin a Chipmunkovia 3 v réžii Mika Mitchella.

Čítať celý článok...

Domov na Vianoce (Hjem til jul)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Domov_na_Vianoce_1_resizeTesne pred Štedrým dňom, 22. decembra, bude mať premiéru v slovenských kinách šiesty celovečerný hraný film významného nórskeho režiséra, scenáristu a producenta Benta Hamera Domov na Vianoce (2010), ktorému dala divácky príťažlivý názov rovnomenná záverečná pesnička. Scenár si napísal režisér sám na základe zbierky poviedok Leviho Henriksena Bare mjuke pakker under treet (Len jemné darčeky pod stromček, 2005).

Čítať celý článok...

Rumový denník (The Rum Diary)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

RUM_1Paul Kemp chce v Portoriku získať novinárske ostrohy, ale zisťuje, že noviny sú predovšetkým tovar. Aby sa predávali, nepíšu o tom čo sa deje, ale o tom, čo chcú ľudia čítať. Mladý muž spoznáva, že oficiálni (aj menej oficiálni) predstavitelia USA sa v Portoriku usilujú len o jediné: zarobiť za každú cenu, bez ohľadu na pravdu, spravodlivosť, zákony či dobro. A že jediné, čo proti tomu môže robiť, je dať si ďalší pohárik rumu.

Čítať celý článok...

Arthur a súboj dvoch svetov (Arthur 3 et la guerre des deux mondes)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Arthur_1_resizePopredný francúzsky filmár Luc Besson má  zo štyroch manželstiev päť detí – štyri dcéry a jedného syna - a pravdepodobne práve on  ho inšpiroval  v roku 2006 k napísaniu knihy  Arthur a Minimojovia o príhodách  desaťročného chlapca, ktorý v záhrade starej mamy objavil svet malých bytostí . Nakrútil podľa nej  rovnomenný film v žánri rodinnej fantasy rozprávky. V roku 2009 vzniklo filmové pokračovanie Arthur a Maltazardova pomsta a o rok neskôr tretia časť Arthur a súboj dvoch svetov, ktorá sa pred tohtoročnými Vianocami dostáva i do našich kín.

Čítať celý článok...

Vec: Počiatok (The Thing)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov
103571_1200x800

„Božemôj, čo sa tu, do pekla, stalo?!“ pýta sa vo filme Vec z roku 1982 doktor Copper pilota McCreadyho, keď navštívia zničenú nórsku polárnu základňu. Snímka Vec: Počiatok takmer o tridsať rokov neskôr na jeho otázku odpovedá.

Čítať celý článok...

Silvestrovská noc (New Year's Eve)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Silvester_3_resizePri mene majstra americkej romantickej komédie Garryho Marshalla si okamžite  spomenieme na jeho najúspešnejší film Pretty Woman, ktorý ho katapultoval na špicu v tomto žánri. Preslávil nielen jeho, ale aj Juliu Roberts a Richarda Gera. V týchto dňoch prichádza do našich kín jeho najnovšia (akože inak)  romantická komédia pod názvom Silvestrovská noc.

Čítať celý článok...

Hranaři

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hranari_11_resizePôvodne sa vraj mal debut režiséra Tomáša Zelenku (1963) volať Česká ruleta. Možno by to bolo zrozumiteľnejšie než dnešný titul Hranaři (ČR 2011), ktorý musia tvorcovia vysvetľovať v úvodnom titulku a dodatočne aj na tlačovej konferencii. Hranaři sú ľudia, ktorí sa pohybujú na hrane zákona, a zvíťaziť nad nimi môžu len osoby tej istej kategórie. Podľa režisérových slov sú to bytosti s ostrými hranami, tlačiaci ostatných pred sebou, respektíve posúvajúci ich tam, kam to im, hranařom, vyhovuje. Sú to hlavné a takmer jediné postavy nového českého filmu o korupcii a spätosti politiky s biznisom, ktorého závažnosť – neviem, či celkom oprávnene – podčiarkujú partneri uvedenia, Nadačný fond proti korupcii v Čechách a Aliancia Fair Play na Slovensku.

Čítať celý článok...

Kocúr v čižmách (Puss in Boots)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Kocur_7_resizePre staršiu generáciu sa pojem „Kocúr v čižmách“ spája s rozprávkami, či už zo zbierok nášho Pavla Dobšinského, nemeckých bratov Grimmovcov alebo Francúza Charlesa Perraulta. Tí mladší možno poznajú iba jeho zmodernizovanú verziu v podobe filmového hrdinu, ktorý sa objavil po prvý raz v roku 2002 ako vedľajšia postava v druhom a neskôr v  treťom diele príbehov o Shrekovi. Koncom tohto roka zažiaril ako titulný protagonista animovaného filmu Kocúr v čižmách.

Čítať celý článok...

Artur zachráni Vianoce (Arthur Christmas)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

artur_p573036_MediumVianočný film v novembri? A prečo nie – vo svete, kde sa Vianoce stali marketingovým eventom, kde obchodné reťazce vešajú do predajní vianočnú výzdobu už koncom letných prázdnin a kde sa prvé vianočné reklamy v televíziách i rozhlasoch zjavujú od októbra? Načasovanie premiéry je najmenší z problémov britsko-americkej animovanej vianočnej rodinnej komédie v 3D Artur zachráni Vianoce. Vianočná zábava má svoje vlastné pravidlá. Môže brnkať na city, môže byť aj gýčová a nepôvodná, ale celkom určite nie takto.

Čítať celý článok...