ISSN 1339-4762

100 vecí (100 Dinge)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Sto resizeMáte približnú predstavu o tom, koľko môžete vlastniť doma vecí? Myslím presné číslo alebo aspoň približné. Ak sa to skutočne zráta, bezpochyby prídete k minimálne štvorcifernému číslu. No tá skutočne dôležitá otázka znie, koľko z tých vecí skutočne aj ku každodennému životu potrebujete.

Čítať celý článok...

Loli paradička

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Loli resizeNa Slovensku vznikol rodinný film. Rodinný nie žánrom, ale zostavou tvorivého tímu. Trpkú romantickú komédiu Loli paradička nakrútila malá produkčná spoločnosť Staviarsky, ktorú tvorí otec Víťo a jeho tri deti – Richard, Juraj a Marka. Žijú a pracujú na východnom Slovensku, do tohto regiónu je umiestnený filmový príbeh. Nemyslím si však, že to bol jediný dôvod, prečo na nedávnom Art Film Feste v Košiciach získal film Cenu divákov.

Čítať celý článok...

Stará láska nehrdzavie (Long Shot)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Laska12 resizeRomantické komédie sú jedným zo základných pilierov v hollywoodskom multimiliardovom zábavnom priemysle. A už na začiatok musím podotknúť, že sú štýlovo ľahko rozpoznateľné a obsahovo maximálne predvídateľné. Dvaja ľudia sa stretávajú, stojí medzi nimi neprekonateľná prekážka a na konci, väčšinou, „žili šťastne, až kým nepomreli“.

Čítať celý článok...

Willy a kúzelná planéta (Terra Willy: Planète inconnue)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Willy11 resizePri prvej zmienke o filme Willy a kúzelná planéta som sa nemohla zbaviť pocitu, že pôjdem do kina na ďalší zo série animovaných filmov o zázračnom svete plnom metaforických tvorov a prenesených významov, ktorý je mladším súrodencom originálnej rozprávky V hlave z roku 2015. V tomto prípade musím s potešením skonštatovať, že som sa mýlila. Francúzski tvorcovia skrátka vedia, ako veci okoreniť a ozvláštniť tak, aby sa zapáčili nielen malému divákovi, ale aj jeho dospelým spoločníkom v pohodlnom kresle kinosály.

Čítať celý článok...

Mŕtvi neumierajú (The Dead Don´t Die)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

MrtviNeumieraju1Americký nezávislý tvorca Jim Jarmusch sa prevažne venuje pomalým, čiernym komédiám, v ktorých nie je kladený dôraz pevnú naratívnu štruktúru a občas sú aj ťažšie žánrovo zaraditeľné. Viackrát počas kariéry sa však vydal na neprebádané územia konkrétnych žánrov so svojimi striktnými pravidlami. Uspel tak s neo-westernom Mŕtvy muž (1995) s Johnym Deppom v hlavnej úlohe alebo s gangsterkou Ghost Dog - Cesta samuraja (1999) s málovravným Forrestom Whitakerom ako osamelým mstiteľom holubov proti new-yorskej mafii. Prednedávnom preskúmaval nové možnosti upírskeho hororu, inovatívne skombinovaného s hudobným filmom v Len milenci prežijú (2013). Najnovšie opäť vstupuje do hororových vôd, tentokrát do subžánru zombie, samozrejme skombinovaného s jeho vlastným čiernym, suchým humorom. Vydaril sa mu tento žánrový odskok s názvom Mŕtvi neumierajú, alebo predsa len tkvie sila jeho autorstva niekde inde?

Čítať celý článok...

Spider-Man: Ďaleko od domova (Spider-Man: Far from Home)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Spider-Man1Pred troma rokmi sa Spider-Man oficiálne vrátil Marvelu v snímke Captain America: Občianska vojna a od tej doby sa stihol objaviť ešte v troch ďalších filmoch, vrátane dvojdielneho epického vyvrcholenia avengerskej ságy. A práve naň nadväzuje jeho ďalší sólový projekt s názvom Spider-Man: Ďaleko od domova, ktorý definitívne ukončuje tohtoročnú spanilú superhrdinskú jazdu dua Disney a Marvel. Aj keď v tomto prípade skôr dua Sony a Marvel.

Čítať celý článok...

Pavarotti

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Pavarotti1Svetoznámy taliansky tenorista Luciano Pavarotti (1935-2007) inšpiroval filmárov už počas svojho života. Vznikol o ňom hraný film i rad dokumentov. Najnovší s jednoduchým názvom Pavarotti - nakrútil tento rok významný americký režisér Ron Howard (získal Oscara za film Čistá duša, ale podpísal sa napríklad i pod tituly ako Apollo 13, Da Vinciho kód, Rivali či oceňovaný dokument o Beatles).

Čítať celý článok...

Trafikant (Der Trafikant)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Trafikant9Po nešťastnej smrteľnej nehode milenca jeho matky, končí bezproblémový večne zasnívaný život mladého Franza Huchela (Simon Morzé). Z finančných dôvodov je nútený opustiť svoju rodnú dedinu, ísť do výučby a pracovať u veterána 1. svetovej vojny Otta Trsnjeka (Johannes Krisch) v jeho trafike vo Viedni. Medzi chvíľkami predaja novín, cigariet a diskrétnym skrývaním pornografických magazínov sa Franz zamiluje do zvodnej českej tanečnice Anežky (Emma Drogunova) a nadviaže blízke priateľstvo s jedným z pravidelných zákazníkov – starnúcim zakladateľom psychoanalýzy Sigmundom Freudom (Bruno Ganz), ochotným Franzovi v jeho milostných peripetiách poradiť vždy, keď treba. Nacistická okupácia Viedne v tesne predvojnových časoch a pozvoľne hlasnejšie prejavovaná výčitka voči trafikantovi Trsnjekovi, že predáva aj Židom, na seba však nenechajú dlho čakať...

Čítať celý článok...

Yesterday

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Yesterday2Včera ich meno a hudbu dôverne poznal každý, dnes si ich pamätá len on. Tak znie základná premisa snímky Yesterday, ktorej hlavným hrdinom je prakticky nepovšimnutý pesničkár Jack Malik (Himesh Patel). Vinou podivného globálneho javu svet zdanlivo zo dňa na deň úplne zabudne na existenciu a vplyv The Beatles - celý svet s výnimkou Jacka. Radovému zamestnancovi supermarketu v anglickom mestečku tak nečakane pristane v lone šanca oživiť jeho neúspešnú muzikantskú kariéru. A to síce prostredníctvom privlastnených legendárnych hitov “Chrobákov”, katapultujúcich ho na popredné priečky hudobných rebríčkov.

Čítať celý článok...

Brankár (Trautmann)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Brankar1Pokiaľ si myslíte, že anglický futbalový klub Manchester City započal svoju hviezdnu kariéru až pred nedávnom, kedy ho kúpili ropní šejkovia, prípadne si spomínate na výrok Davida Beckhama, že v Manchesteri je len jeden klub (rozumej United), tak film Brankár vás rýchlo vyvedie z omylu. Klub má „celkom“ bohatú históriu a svoje obdobie slávy si odžil aj v päťdesiatych rokoch minulého storočia. Bol pri tom aj brankár nemeckého pôvodu menom Bert Traumann a o jeho živote (nielen o jeho účinkovaní v City) je aj táto historická životopisná športová snímka.

Čítať celý článok...