ISSN 1339-4762

Zložka 64 (Journal 64 / The Purity of Vengeance)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zlozka2 resizeZložka 64 je už štvrtým dielom populárnej krimi série pochádzajúcej z pera dánskeho spisovateľa Jussiho Adlera-Olsena. Na filmových plátnach sa jej zatiaľ darí vykazovať mierne stúpajúci trend, ktorý mohol potvrdiť aj najnovší prírastok tejto série. No a ten ho nielenže potvrdil, ale aj vysoko prekonal pôvodné očakávania.

Čítať celý článok...

Jack stavia dom (The House That Jack Built)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Jack12 resizeUž ako to u dánskeho režiséra býva zvykom, posúva divákov pôžitok z filmu za hranice príjemného či znesiteľného. Explicitné sexuálne scény z Nymfomanky, groteskných Idiotov, šokujúceho Antikrista či kriminálnu zápletku z Dogvillu dopĺňa o surový príbeh Jacka rozparovača (Matt Dillon), pre ktorého je každé zabitie umeleckým dielom. Stane sa tento film naozaj epilógom umeleckej tvorby Larsa von Triera?

Čítať celý článok...

Glass

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Glass12 resizeM. Night Shyamalan si svojho času postavil kariéru na dnes už legendárnom filme Šiesty zmysel, po ktorom začal byť považovaný za nesmierne talentovaného tvorcu. O to tvrdší bol jeho neskorší pád a ako slepá ulička sa ukázala byť v jeho podaní aj neosobitá zákazková produkcia typu Posledný vládca vetra. Predvlaňajší Rozpoltený však predsa len naznačil jeho návrat do prvej ligy a Glass ho mohol definitívne podčiarknuť.

Čítať celý článok...

Cena za šťastie (Cena za štěstí)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Cena resizePred ôsmimi rokmi sa u nás premietal americký film Decká sú v pohode s hviezdnym hereckým obsadením. Dve ženy, žijúce v intímnom vzťahu, vychovávali dve deti, z ktorých jedno – dospievajúci chlapec začne pátrať po svojom biologickom otcovi. Keď ten vstúpi do rodiny, najprv spôsobí paniku, ale postupne sa prehodnocujú a znova formulujú rodinné vzťahy. V týchto dňoch má u nás premiéru nový český film, ktorý by sa vzhľadom na zarážajúcu tematickú príbuznosť mohol volať Decká nie sú v pohode. Autorka námetu, scenáristka a režisérka Olga Dabrowská ho však nazvala Cena za šťastie.

Čítať celý článok...

Kursk

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Kursk2 resizeFilm dánskeho režiséra Thomasa Vinterberga Kursk mal premiéru na MFF v Toronte a od septembra minulého roku ho sprevádza zvedavá pozornosť. Otvára opätovne diskusiu o udalosti z 12. augusta roku 2000, keď havarovala  ruská atómová ponorka Kursk. Zúčastnila sa manévrov Severomorskej flotily, ktorú tvorilo tridsať lodí, na čele s vlajkovým krížnikom Peter Veľký.

Čítať celý článok...

Woman at War (Kona fer í stríð)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zena15 resizeJedným z filmov populárnej prehliadky severských filmov SCANDI (16.1 – 20.1.2019), ktorá sa začína dnes, je aj druhá snímka úspešného islandského režiséra Benedikta Erlingssona, ktorá na Slovensku prichádza do kín pod názvom Woman at War, v Česku ju nazvali Žena na válečné stezce.

Čítať celý článok...

Beautiful Boy

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Boy4 resizeAko by ste pomohli svojmu dieťaťu so závislosťou na silných drogách? Venovali by ste mu všetku svoju pozornosť? Poslali by ste ho na liečenie? Pokúsili by ste sa dohovoriť mu, alebo by ste to jednoducho vzdali? Presne s týmito pocitmi bojuje aj David Sheff (Steve Carell), otec inteligentného a krásneho mladého chlapca Nica (Timothée Chalamet) závislého na drogách.

Čítať celý článok...

Pašerák (The Mule)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Paserak resizeClint Eastwood patrí medzi skutočných veteránov Hollywoodu a na filmovom plátne sa prvýkrát objavil ešte v roku 1955. Vtedy asi len málokto málokto tušil, že ho čaká až tak dlhá a žiarivá herecká budúcnosť, ktorú mimo iné podčiarkla aj úspešná transformácia na etablovaného režiséra. No stalo. Starý pán to pritom zjavne nevzdáva ani po viac ako šesťdesiatich rokoch a jeho Pašerák je jasným dôkazom, že vek je iba číslo.

Čítať celý článok...

Sviatky pokoja a mieru (Den tid på året)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Sviatky6 resizeVraví sa, že rodina je najväčšie požehnanie a Vianoce sú sviatkami mieru a pokoja. Lenže, ako naplniť tieto slová, keď vzťahy  trinásťčlennej rodiny hovoria skôr o opaku a vianočné stretnutie je  pre všetkých  viac ako zaťažkávajúca  skúška nervov.

Čítať celý článok...

Všetko bude (Všechno bude)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vsetko resizeRodák z Ljublani, 34 – ročný Olmo Omerzu patrí k najzaujímavejším tvorcom pôsobiacim v súčasnom českom filme. Na konte má nízkorozpočtovú snímku Príliš mladá noc, ale predovšetkým vysoko hodnotený Rodinný film z roku 2015.

Čítať celý článok...