ISSN 1339-4762

Záhradníctvo: Nápadník

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zahradnik12 resizePosledný film z trilógie Jana Hřebejka a scenáristu Perta Jarchovského sa odohráva na konci 50. rokov. Reflektuje generačný stret predvojnovej a povojnovej generácie, teda rodičov a ich detí. Nápadník s tragikomických nádychom rozpráva príbeh nie o šťastí detí, ale o tom, ako by to šťastie malo vyzerať podľa predstáv rodičov. A tento zámer sa v konečnom dôsledku urputne snažiacemu otcovi aj tak nepodarí naplniť.

Čítať celý článok...

Liga spravodlivosti (Justice League)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Justice resizePri každej premiére filmu podľa komiksovej predlohy, či už sa jedná o marvelovky alebo DCovky, každý zanietený filmový divák očakáva ohromujúci filmový zážitok. Avšak, filmoví fanúšikovia snímok nakrútených podľa DC komiksov z dielne Warner Bros si už istotne všimli, že s filmami jedného z najväčších komiksových impérií je to v poslednom desaťročí ako na húsenkovej dráhe.

Čítať celý článok...

Fantastická žena (Una mujer fantástica)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zena8 resizeSebastián Lelio (1974) je talentovaný a medzinárodne uznávaný čílsky režisér. Všetky jeho doterajšie filmy premietli na zvučných medzinárodných fórach. Najúspešnejšia bola dramédia Glória o rozvedenej šesťdesiatničke, ktorá hľadá lásku v tančiarňach pre nezadaných, ocenená pred troma rokmi na Berlinale. Na tento festival sa Lelio vrátil aj tohto roku, aby si drámou Fantastická žena vybojoval Strieborného medveďa za najlepší scenár, ktorý napísal so svojím stálym spolupracovníkom Gonzalom Mazom.

Čítať celý článok...

Wind River

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Wind4 resizeMrazivý thriller Wind River režiséra a scenáristu Taylora Sheridana premietli na MFF v Karlových Varoch takmer na záver. Dovtedy sa v ankete o Cenu divákov umiestnili úplne iné filmy. Cez noc sa všetko akoby čarovným prútikom premiešalo a Wind River sa ocitol na čele zoznamu. K tomu niet čo dodať.

Čítať celý článok...

Vražda v Orient Exprese (Murder in the Orient Express)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vrazda2 resizeBritský režisér Kenneth Branagh je divákom známy ako milovník Shakespearea – Henrich V. (1989), Veľa kriku pre nič (1993), Hamlet (1996). Naposledy režíroval Popolušku (2015), ktorej spracovanie sa tešilo veľkej obľube. Netreba zabúdať aj na jeho kino hit z produkcie Marvel - Thor (2011). Nie je nič ojedinelé na tom, že si rád a pravidelne zahrá vo svojich filmoch a Vražda v Orient exprese nie je žiadnou výnimkou.

Čítať celý článok...

Suburbicon: Temné predmestie (Suburbicon)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Subordicon resizeGeorge Clooney už dávnejšie poškuľoval po réžii. Zo začiatku bol len producentom, neskôr sa posmelil a jeho režijným debutom bol film Milujte svojho zabijaka a teraz prichádza do našich kín jeho druhá snímka pod názvom Suburdicon: Temné predmestie, nakrútený podľa scenára Joela a Ethana Coenovcov.

Čítať celý článok...

Obchod na korze

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Obchod3 resizeČo možno napísať o filme, ktorý každý už roky pozná, videl ho, či o ňom aspoň čítal ? Možno iba pripomenúť  fakty, zaspomínať si či, ako sa stalo mne po nedávnej  projekcii, prekvapene, ale v podstate nadšene konštatovať, že   Obchod na korze režisérov Jána Kadára a Elmara Klosa zostáva nielen prvým československým filmom, ktorý získal Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film, ale je i po viac ako polstoročí neprekonanou legendou našej kinematografie.

Čítať celý článok...

Bez lásky (Neľubov)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Nelaska resizeS povesťou súťaže o Zlatú palmu a víťazstva Ceny poroty z tohtoročného medzinárodného filmového festivalu v Cannes prichádza do našich kín ruský film Bez lásky renomovaného režiséra Andreja Zvjaginceva. S jeho tvorbou sme sa na domácich veľkých plátnach stretli pred troma rokmi prostredníctvom drásavej spoločensko-rodinnej drámy zo súčasného Ruska Leviathan.

Čítať celý článok...

Thor: Ragnarok

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Ragnarok resizePredošlé filmy s bohom hromu patrili aj napriek priazni divákov medzi tie slabšie hodnotené diely neustále sa rozpínajúcej  superhrdinskej série štúdia Marvel. Po ešte obstojnej prijatej shakespearovskej prvej časti od Kennetha Branagha nasledovala úspešnejšia, no podľa viacerých nijaká, dvojka od Alana Taylora. Aj to bol zrejme jeden z dôvodov, prečo sa štúdio rozhodlo poňať Thor: Ragnarok trochu  iným spôsobom.

Čítať celý článok...

Všetko najhoršie (Happy Death Day)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Najhorsie4 resizeČo by ste robili, ak by ste boli nútení neustále prežívať jeden a ten istý deň stále dookola? Pokúšali by ste sa niečo  zmeniť, alebo by ste sa iba pasívne oddávali vzniknutej situácii a snažili sa vychutnávať to čo máte k dispozícii? Podobný problém musí riešiť aj hlavná hrdinka filmu Všetko najhoršie.

Čítať celý článok...