ISSN 1339-4762

Prvý zradca (Il traditore)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Prvy resizeUž samotný fakt, že taliansky režisér Marco Belocchio nakrútil  skoro trojhodinovú snímku Prvý zradca ako 80-ročný profesionálne tak zdatne a presvedčivo, je úctyhodné. Ak tomu ešte prirátame vynikajúci herecký výkon Pierfrancesca Favina, veľa pravdivých a dychberúcich faktov z dejín talianskej mafie, bude o čom uvažovať a na čo sa pozerať.

Čítať celý článok...

Dolittle

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Dolitle4 resizeKeď sa Tommy (Harry Collet), chlapec odmietajúci ubližovať zvieratám na poľovačke s otcom, odhodlá netrafiť lovenú kačku, omylom svojím výstrelom z pušky zasiahne veveričku. Papagáj Poly (v pôvodnom znení Emma Thompson), ktorý celý incident videl, sa rozhodne zaviesť ho za najlepším veterinárom na svete – ovdovelým Dr. Dolittlom (Robert Downey Jr.), straniacim sa akejkoľvek ľudskej spoločnosti.

Čítať celý článok...

Milosť (Ułaskawienie)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Milost3 resizeFiguru, podobnú poľskému režisérovi Janovi Jakubovi Kolskému, sme na Slovensku, bohužiaľ nikdy nemali. Sála z neho  lokálpatriotizmus hrdého vidiečana, rozprávača príbehov s jasne vymedzenou identitou, kultúrnou i  historickou. Tej ostáva verný v celej svojej tvorbe a rozpráva príbehy hlboko vpísané do jednej z podstatných vrstiev poľskej kultúry.

Čítať celý článok...

Národní třída

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Narodna7 resize„Vždy mám trochu problém s takýmito hrdinami,“ povedal kolega, skúsený filmový publicista, keď sme vychádzali z distribučnej premiéry nového česko-nemeckého filmu Národní třída. Aký teda je hrdina drámy režiséra Štěpána Altrichtera a spisovateľa Jaroslava Rudiša?

Čítať celý článok...

Pod vodou (Unterwater)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Voda10 resizeNiekoľko tisíc metrová hĺbka je predstavená už v prvých záberoch, v simulovanej CGI animovanej kamerovej jazde pozdĺž úzkeho tunela vyúsťujúceho do niekoľkých rozšírených základní vrtnej spoločnosti. Tma, chlad a neúprosný tlak vody stláčajúci kovové steny s jemným náznakom hrdze.

Čítať celý článok...

Cats

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Cats2 resizeOscarový režisér Tom Hooper (za film Bedári, 2012) vraj na jednej z diskusií po filme na otázku, či je spokojný s filmom Cats odpovedal, že ho dokončil. A dodal, že predchádzajúci deň o ôsmej ráno. Samozrejme, pri filmovej adaptácii takýchto rozmer sú tlaky na tvorcov enormné. Nepochybujem, že aj v tomto prípade to nebolo jednoduché. Avšak, zlepšil by dostatok času filmovú verziu Cats?

Čítať celý článok...

Na nože (Knives Out)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Noze11 resizePri sledovaní detektívnej komédie Na nože sa snáď ani nechce veriť, že nejde o produkt z britských ostrovov a že scenár nie je nakrútený podľa predlohy niektorého zo slávnych zástupcov literárnej detektívky, ako sir Arthur Conan Doyle či Agatha Christie. Ide totiž o hollywoodsky počin Riana Johnsona, zodpovedného za prostredný diel nových Hviezdnych vojen s podtitulom Last Jedi.

Čítať celý článok...

Zakliate pierko (Zakleté pírko)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Pierko11 resizeZakliate pierko je vo filmografii českého režiséra a scenáristu Zdenka Trošku deviatou rozprávkou. Na jej scenári opäť  pracoval so svojím dlhoročným spolupracovníkom Markom Kališom. Do našich kín prichádza začiatkom roka ako špeciálny ponovoročný darček pre  priaznivcov rozprávok, ktorým nestačila vianočná nádielka a v zimnom období sa nevedia dočkať leta.

Čítať celý článok...