ISSN 1339-4762

Zažiť to znovu (La Belle Époque)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Znovu resize„Do akej doby by ste sa chceli vrátiť, keby ste mohli?“ to je otázka, ktorú rieši šesťdesiatnik Victor (výborný Daniel Auteuil) - protagonista francúzskeho filmu Zažiť to znovu. Jeho syn mu totiž venoval zážitkový darček - poukážku  agentúry Cestovanie v čase, ktorá svojim klientom za pomoci filmových kulís a najmodernejšej technológie sprostredkuje možnosť  zažiť niečo z minulosti.

Čítať celý článok...

Dokonalý pacient (Quick)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Pacient2 resizeSture Bergwall, Thomas Quick, Ellington, Cliff, prípadne Simon, to sú všetko osobnosti žijúce v jednom tele a mysli istého sériového vraha. Ten, respektíve tí, mal(i) na svedomí behom osemdesiatych rokov minulého storočia v Škandinávii približne tridsať vrážd, z čoho za osem bol muž pravým menom Sture Bergwall právoplatne odsúdený. Aspoň tomu spočiatku filmu a v jeho prvej polovici všetko nasvedčuje.

Čítať celý článok...

1917

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vojna11 resizeSam Mendes si prvýkrát vyskúšal vojenskú tematiku v snímke Mariňák z roku 2005. Tentokrát sa však rozhodol vymeniť konflikt na Blízkom východe za omnoho dávnejšiu históriu a zabrúsiť rovno do prostredia prvej svetovej vojny. A hoci Mariňák nebol vôbec zlý v tom, o čo sa snažil, jeho novinka s názvom 1917 si podmanila divákov a kritikov podstatne ľahšie.

Čítať celý článok...

Judy

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Judy3 resizeJudy Garland (1922), vlastným menom Frances Ethel Gumm, stála na javisku už ako dieťa. Rodičia slávnej speváčky a herečky boli kabaretní umelci a vystupovala so svojimi dvomi sestrami ako Gumm Sisters. Snímka Judy režiséra Rupperta Goolda sa však sústredila na posledné obdobie jej života a slávne londýnske turné, ktoré ju malo opäť vyniesť na vrchol. Stalo sa a prinieslo Oscara aj hlavnej predstaviteľke Renée Zellweger.

Čítať celý článok...

Máriin raj (Marian paratiisi)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Maria2 resizeFínski scenáristi Jan Forsstrom a Anna Viitala siahli po téme, založenej na reálnych okolnostiach, sprevádzajúcich existenciu Hnutia Akerblom zo začiatku 20. storočia. Názov mu dala jeho zakladateľka Mária Akerblom. Už ako dvanásťročná  mala v tranze prorocké vidiny a jej schopnosť postupne pritiahla veľkú skupinu ľudí. Vznikla kresťanská sekta, sídilaca vo vile Toivola kdesi v južnom Fínsku.

Čítať celý článok...

Matthias a Maxime (Matthias et Maxime)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Maxime resizeXavier Dolan je ten typ režiséra, pri ktorom prevažná väčšina divákov v podstate presne vie, na aký film do kina prišla. Je jedno, či ide o formu alebo obsah jeho snímky, tie sa viac-menej nemenia. Dalo by sa povedať, že filmom Matthias a Maxime sa po posledných filmárskych rokoch opäť vracia do pôvodnej zaužívanej formy. Dojímavá dráma rozpráva príbeh o dvoch kamarátoch a zmene ich pocitov po tom, ako sa pobozkajú v študentskom filme.

Čítať celý článok...

Sviňa

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Svina5 resizePrichádzajúce voľby nám, voličom, prinášajú mnoho audiovizuálneho materiálu. Informatívneho, ale aj dezinformatívneho. Propagačné videá, ktoré sú prevažne antikampaňou na konkurenčné politické strany. Rôzne predvolebné debaty a rozhovory. Kampane, prečo ísť či neísť voliť alebo koho voliť a nevoliť. Medzi nimi sa nájdu aj hrané a dokumentárne filmy ako Ukradnutý štát Zuzany Piussi či Sviňa od dvojice režisérov Mariana Čengel Solčanská a Rudolf Biermann.

Čítať celý článok...

Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn (Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vtaci6 resizeWarner Bros zažili vlani obrovský úspech s filmovou reimagináciou Jokera, ktorý to dotiahol až na udeľovanie Cien Akadémie a teraz sa pre zmenu vydala na sólovú dráhu jeho drahá polovička. Harleen Quinzel, v komiksových kruhoch známejšia ako Harley Quinn má však podstatne menšie ambície a snímka s názvom Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn chce predovšetkým baviť diváka.

Čítať celý článok...

Román pre pokročilých (Román pro pokročilé)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Roman2 resizeZatiaľ, čo divák má možnosť zhliadnuť detail na Rudolfov (Marek Vašut) sebavedomý výraz a zároveň si vypočuť jeho vnútorný monológ o tom, že skutočný hráč dokáže aj zle namiešané karty využiť vo svoj prospech, Marie (Vanda Hybnerová) proti nemu odhalí svoje nespochybniteľné tromfy: Fotografie nasnímané detektívnou kanceláriou zachytávajú protagonistu so študentkou v milostnom objatí a na súde len doložia oprávnenosť manželkinej žiadosti o rozvod.

Čítať celý článok...

Poďme kradnúť kone (Ut og stjæle hester)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Kone2 resizeStarnúci Trond (Stellan Skarsgård) nachádza v chladnom nórskom mestečku miesto, kde konečne môže byť sám. Je pár mesiacov pred koncom roku 1999. Zatiaľ, čo iní plánujú oslavu s rodinou a ohňostroj, on zmámený stratou manželky sa teší len na to, ako sa sebadeštruktívne opije až do hlbokého spánku. Jeho manželka zomrela pri autonehode a hoci on sám auto vtedy šoféroval, necíti žiadnu vinu, len zdrvujúci pocit straty.

Čítať celý článok...