ISSN 1339-4762

Muž vo vlaku (The Commuter)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

muzvovlaku1Liam Neeson a Jaume Collet-Serra si zjavne sedia. Herecký veterán zo Severného Írska a španielsky režisér totiž počnúc rokom 2011 spoločne vyprodukovali už štyri filmy a ich sériu narušil pred dvoma rokmi iba žraločí thriller Smrtiaci príliv s Blake Lively. Ako dopadla zatiaľ ich posledná spolupráca, ktorá dostala názov Muž vo vlaku?

Čítať celý článok...

Beatrice (Sage femme)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

beatrice1Pojem „sage femme“ by sa dal síce preložiť ako „múdra žena“, ale Francúzi ním označujú „pôrodnú asistentku“. Takto nazval svoj najnovší film aj francúzsky režisér, herec a spisovateľ Martin Provost (1957). V Čechách ho uviedli pod titulkom Polibek od Beatrice. Naši distribútori z ASFK sa rozhodli pre jednoslovný názov Beatrice.

Čítať celý článok...

Zúfalé ženy robia zúfalé veci (Zoufalé ženy dělají zoufalé věci)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

zufale zeny2Pred rokom zhruba v rovnakom čase priniesli distribútori do slovenských kín film nakrútený podľa románu Evy Urbaníkovej Všetko alebo nič. A prišli na to, že prilákať do kín ženské publikum nie je vôbec ťažké. Práve naopak. Po veľkom komerčnom úspechu a natrieskaných kinosálach pokračujú v tejto stratégii premietania filmov nakrútených podľa predlohy ženského románu. Tentokrát však siahajú po českej verzii „Evitovky“. Predlohou k snímke Filipa Renča bola rovnomenná kniha Haliny Pawlowskej, ktorú autorka písala súčasne so scenárom k filmu. Musím podotknúť, že aj napriek zvučným menám (počnúc režisérom Filipom Renčom, pokračujúc vtipnou Halinou Pawlowskou a končiac herečkou Klárou Issovou) snímka, nanešťastie, naplnila moje už aj tak nie príliš vysoké očakávania.

Čítať celý článok...

Tri billboardy kúsok za Ebbingom (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

tri bilboardy1Britský scenárista, divadelný a filmový režisér írskeho pôvodu Martin McDonagh patrí k hŕstke skutočne kultových tvorcov súčasnosti. Tento status si na poli kinematografie vyslúžil vďaka tomu, že dokáže šikovne kombinovať svižnú akciu, drsné gangsterské hlášky a cynický humor. Od Quentina Tarantina ho odlišuje menší dôraz na postmoderný štýl, čiže jeho diela sa nesnažia priamo odkazovať na staršie filmové kúsky, ale sú takpovediac závislé iba samy na sebe a svojej kvalite.

Čítať celý článok...

Najtemnejšia hodina (Darkest Hour)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov
najtemnejsiahodina1Keď v roku 2002 vyhlásila britská televízia divácke hlasovanie o najväčšieho Brita v histórii krajiny, suverénne ho vyhral v silnej konkurencii Winston Churchill (1874-1965). Novinár, historik, spisovateľ, nositeľ Nobelovej ceny za literatúru, maliar, no predovšetkým politik a štátnik, ktorý zásadným spôsobom ovplyvnil dejiny nielen vlastnej krajiny, je hlavnou postavou nového amerického filmu Najtemnejšia hodina, ktorý vlani nakrútil anglický režisér Joe Wright.

Čítať celý článok...

Dvojitý milenec (L´amant double)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Milenec resizePri recenzii o filme Dvojitý milenec François Ozona si možno vybrať dve cesty: buď moralizovať (to som okamžite zavrhla) alebo vnímať odvážne sexuálne scény ako súčasť zaujímavého deja, nakrúteného estétom a kultivovaným režisérom. Obrazová kompozícia filmu je totiž impozantná.

Čítať celý článok...

Čertoviny

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Certoviny9 resizeČerti sú obľúbenými postavami českých filmových rozprávok a zdá sa, že mimoriadnu záľubu v nich našiel aj  jeden z najznámejších českých režisérov Zdeněk Troška. Po rozprávkach Z pekla štěstí, Čertova nevěsta a Princezna ze mlejna s nezabudnuteľným čertíkom, prichádza do našich  kín jeho najnovší film Čertoviny. Jeho scenár napísal spolu so svojím stálym spolupracovníkom Markom Kališom, na motívy šumavských rozprávok a zakomponoval doň aj zopár českých ľudových piesní.

Čítať celý článok...

Coco

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Coco3 resizeNajnovší animovaný film z tvorivej dielne Pixar – Disney reflektuje úplne novú kultúru než na akú sme doposiaľ v ich filmoch boli zvyknutí. Dej je zasadený do Mexika, pre európskeho diváka nie veľmi známej kultúrnej oblasti sveta. Príbeh zachytáva snahu malého chlapca Miguela stať sa známym gitaristom a hudobníkom. Coco režisérov Leea Unkricha a  Adriana Molinu je hudobným filmom o naplnení najväčšieho sna a prekážkach, ktoré Miguelita na tejto ceste stretávajú. Ak túto snímku vnímame prvoplánovo…

Čítať celý článok...

Molly a jej hra (Molly´s Game)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Molly resizeKeď máte k dispozícii látku, v ktorej figuruje v centre diania krásna žena, hazard, drogy, či dokonca aj mafia, nemali by ste sa vôbec pýtať, či ide o dobrý námet na film. To si píšte, že je to dobrý námet na film a jeho hodnota ešte stúpa, ak sa môže opierať o autobiografické korene. Nieže by na tom až tak záležalo. Nezáleží. Molly a jej hra rozhodne nefunguje kvôli atraktívnemu námetu, ale kvôli jeho správnemu uchyteniu.

Čítať celý článok...

Svadba (Noces)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Svadba resizeČi sa vám to páči alebo nie, na film Svadba sa nemôžete pozerať ako na jeden z tých, ktorý démonizuje moslimskú kultúru. Mladá, len osemnásť ročná Zahira (Lina El Arabi), ktorá pochádza z pakistanskej rodiny žijúcej v Belgicku, má okrem svojej milujúcej rodiny aj svojich priateľov. Rozhodovanie sa medzi jej kultúrou a západným spôsobom života ju značne ovplyvní.

Čítať celý článok...