ISSN 1339-4762

Tiesňové volanie (Den skydlige)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Volanie2 resizeTermín „hitchcockovský thriller“ je veľmi obľúbeným slovným zvratom filmových kritikov pri komentovaní súčasných napínavých krimi a detektívnych príbehov ako zo starej školy. Väčšinou sa však s ním stretávame pri charakterizácii anglo-americkej tvorby a je preto veľmi potešujúce, že týmto termínom môžeme najnovšie počastovať aj najnovší film dánskeho režiséra Gustava Möllera s názvom Tiesňové volanie.

Čítať celý článok...

Toman

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Toman6 resize„Než se naděješ, seš ve funkci.“ Aj takýmto spôsobom by sa dalo opísať fungovanie a vnútorné mechanizmy vlády Česko - slovenskej republiky bezprostredne po skončení druhej svetovej vojny. Bezohľadne obohacovanie sa na nešťastí nevinných, získavanie veľkých obnosov peňazí z mafiánskej činnosti, či manipulácie popredných vládnych hodnostárov. Každý divák pri tomto námete asi zbystrí svoju pozornosť, Pretože opis takejto politiky nie je veľmi odlišný od tej súčasnej.

Čítať celý článok...

Halloween

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Haloween resizeHororová séria Halloween nie a nie umrieť, hoci od prvej iterácie už uplynulo presne štyridsať rokov. A to je nielen vo svete filmu poriadna doba. No pri tak ikonickom záporákovi akým je Michael Myers bez najmenších pochýb, sa dá vyložene spoliehať na to, že skôr či neskôr dostane ďalšiu šancu. A nakoniec ju dostal aj v tejto dekáde.

Čítať celý článok...

Tvár (Twarz)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Tvar resizeObraz dedinského spoločenstva je v poľskom filme zastúpený v širokom tematickom i štylistickom registri. Tvorcovia sa mu venujú systematicky už dlhé roky, od romantizujúcich polôh prešiel dôkladnou demýtizáciou a o charaktere súčasnej reflexie rurálneho sveta sa i dnes v Poľsku  stále diskutuje  aj preto, že má  k optimizmu veľmi ďaleko.

Čítať celý článok...

Cirkus Rwanda

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Cirkus7 resizeNa Medzinárodnom festivale dokumentárnych filmov Jeden svet v Bratislave mal slovenskú premiéru, v rámci súťažnej sekcii Slovensko a Česko za ľudské práva, koprodukčný česko-slovenský dokumentárny film Cirkus Rwanda.

Čítať celý článok...

Tajomstvo domu s hodinami (The House with a Clock in Its Walls)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Dom4 resizePo trilógii filmov z čarovnej krajiny Narnia, dvoch častiach Alice v Krajine zázrakov a nesmrteľnej filmovej sérii Harry Potter prichádza do slovenských kín ďalší príbeh z fantazijného sveta plného čarodejníckej mágie. Najnovším hitom zo série klasických príbehov je adaptácia fantazijného románu zo 70. rokov Johna Bellairsa Tajomstvo domu s hodinami.

Čítať celý článok...

Prvý človek (First Man)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Prvy resizeS najnovšou snímkou režiséra Damiena Chazellea Prvý človek sa spája niekoľko zmien a noviniek v jeho tvorivej činnosti. Ide o prvý zo štvorice jeho dlhometrážnych filmov, kde nefiguroval na poste scenáristu a zastúpil ho vynikajúci Josh Singer, ktorý pripravoval scenáre k filmom Spotlight alebo The Post: Aféra v Pentagone. Zároveň ide o prvý a zatiaľ aj jediný nehudobný film z jeho filmografie.

Čítať celý článok...

Tieň jaguára

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Jaquar resize„Zelená pohltila všetko naokolo. Vegetácia bojujúca o každý slnečný lúč zakryla aj oblohu. Presekávame sa hustým pralesom doteraz neznámeho pohoria Sierra Maughalida. Sprevádzajú nás tajomní Indiáni z kmeňa Hodi, ktorí sami hľadajú možnosti ďalšieho postupu.

Čítať celý článok...

Zlodeji (Manbiki kazoku)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zlodeji3 resizeJaponský film Zlodeji získal na tohtoročnom festivale v Cannes Zlatú palmu, a to veľmi silnej konkurencii. Premietol sa už na slávnostnom otvorení prehliadky Be2Can a nechajme sa prekvapiť, ako prijme film Hirokazu Koreedu naše publikum.

Čítať celý článok...

Venom

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Venom12 resizePotom čo Sony a Marvel Studios spojili svoje sily pri práci na úspešnom filme Spider-Man: Návrat domov, v Sony sa rozhodli ešte viac vyťažiť z jeho pozitívneho prijatia a priviesť na plátna v samostatnej reinkarnácii jednu z najpopulárnejších spider-manovskych postáv. A tak sa zrodil Venom.

Čítať celý článok...