ISSN 1339-4762

Taguj! (Tag)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Taguj13 resizeV súčasnej dobe je filmový divák neustále konfrontovaný s bezduchou a povrchnou zábavou diktovanou kultúrou multiplexov a ich ponukou pomerne širokého spektra komédií. Romantická, akčná, paródia či dramedy. Komediálny žáner by som v zásade rozdelila na dve časti príznačné svojou protikladnosťou.

Čítať celý článok...

Pablo Ecobar: Nenávidený a milovaný (Pablo Escobar: El Patrón del Mal)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Escobar2 resizeV posledných rokoch sa v rámci svetovej kinematografie nakrútilo niekoľko filmov s tematikou zobrazujúcou život kokaínového kráľa. Okrem dokumentárneho filmu Pablo Escobar: The Great Hunt (2010) a životopisného seriálu Narcos (2015), ktoré priamo mapujú udalosti sprevádzajúce vzostup a pád drogového dílera, vznikli aj snímky odohrávajúce sa na pozadí Escobarovej krimivlády.

Čítať celý článok...

Ja, Simon (Love, Simon)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Simon11 resizeSimonovi Spierovi (Nick Robinson), žiakovi Creekwood High School ostáva 208 dní do jej ukončenia. Žije si zdanlivo bezstarostný  stredoškolský život, má viacero oddaných kamarátov a kamarátiek a má aj skúsenosť s láskou. Jeho rodičia jemu a jeho mladšej sestre poskytujú všetku svoju lásku a pozornosť.

Čítať celý článok...

Debbina 8 (Ocean´s 8)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Keď po treťom pokračovaní  obľúbenej série Dannyho kumpánov (Dannyho jedenástka, 2001, Dannyho dvanástka, 2004 a Dannyho trinástka, 2007), Debie9 resizeodmietol George Clooney účasť na ďalšom dieli, vznikol nápad pokračovať v obľúbených príbehoch o dobrodružných krádežiach vysoko inteligentných a hlboko sympatických hrdinov v ženskej variante.

Čítať celý článok...

Ghost Stories

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Ghost2 resizeTohtoročná hororová sezóna zatiaľ nepriniesla veľa zaujímavého, minimálne ak sa pozrieme na filmy uvedené v našej kinodistribúcii. Po vydarenej Krasinskiho snímke Tiché miesto tu však máme ďalší zaujímavý žánrový prírastok – tentokrát ide o záležitosť z Veľkej Británie, ktorá nesie názov Ghost Stories.

Čítať celý článok...

Neuveriteľný príbeh o obrovskej hruške (Den utrolige historie om den kampestore pare)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hruska12 resizeFarebná, veselá a žoviálna je rovnomenná adaptácia spisovateľa Jacoba Martina Strida nakrútená trojicou dánskych režisérov Amalie Naesby Fick, Jorgen Lerdam, Philip Einstein Lipski. V tomto jednoduchom príbehu o priateľstve žijú zvieratá a ľudia v symbióze, každý obyvateľ maličkého mestečka je šťastný, neustále dobre naladený a všetko je krásne farebné. Čo však v klasickom príbehu boja dobra proti zlu nesmie chýbať? Predsa zloduch!

Čítať celý článok...

Parralel

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Paralel12 resizeNajnovší celovečerný animovaný počin v našich kinách sprevádza zaujímavá mediálna reklamná kampaň, založená na tom, že ide o prvý slovenský komiksový film. Podľa tvorcov však ide skôr o komiks z filmu ako o film z komiksu. Komiks podľa filmu čaká printová verzia, predtým však máme možnosť vidieť v kinách štvrtý animovaný slovenský kinotitul s tajomne znejúcim názvom Parralel.

Čítať celý článok...

Bella a Sebastián 3: Navždy priateľmi (Belle et Sébastien 3: Le dernier chapitre)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Bela resizeBella a Sebastian, príbeh chlapca a veľkého psa, rezonuje v pamäti niekoľkých generácií  televíznych aj filmových divákov. Pri zrode rovnomenného televízneho seriálu a knihy v šesťdesiatych rokoch dvadsiateho storočia stála francúzska herečka, scenáristka a režisérka Cécile Aubry (1928 - 2010), ktorá do ústrednej postavy Sebastiána obsadila svojho syna Mehdiho.

Čítať celý článok...

Solo: A Star Wars Story (Solo: A Star Wars Story)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Solo Star Wars Story1Ak náhodou pochybujete o obrovskej sile Star Wars, stačí venovať pozornosť ich celosvetovým tržbám. Len od svojho návratu na plátna kín dokázal každý diel tejto ságy prekonať miliardovú métu, ktorá je stále považovaná za mimoriadne prestížnu. Do budúcna to však zrejme nevydrží a v Disney si za to môžu sami nadmerným vyťažovaním svojho nového koňa. A to bez ohľadu na to, že druhý antalogický film s názvom Solo: Star Wars Story ešte nie je natoľko obávaným kvalitatívnym prepadákom.

Čítať celý článok...

Lekcia (L´atelier)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Lekcia1Francúzsky režisér a scenárista Laurent Cantet sa dostal do povedomia širokej verejnosti v roku 2008 filmovým prepisom románu Medzi stenami, autobiografickým príbehom učiteľa a jeho problematických žiakov v Paríži, za ktorý získal Zlatú palmu v Cannes , nomináciu na Oscara a viaceré ocenenia. Vo svojom najnovšom filme Lekcia (2017) sa opäť vracia k problematickej, rasovo rôznorodej mládeži, tentoraz v meste neďaleko Marseille.

Čítať celý článok...