ISSN 1339-4762

Exodus: Bohovia a králi (Exodus: Gods and Kings)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Exodus resizeRidley Scott už v poslednej dobe možno nie je takou zárukou kvality ako v minulosti, ale každý jeho nový film i tak budí pozornosť. Hoci režisér sci-fi klasík ako Votrelec, Blade Runner stále zvláda svoje remeslo bez ťažkostí, jeho posledné filmy boli kritizované hlavne zo scenáristického hľadiska. Je to o to zaujímavejšie, že sa na nich podieľali známe mená, ktoré už v Hollywoode čo-to dokázali.

Čítať celý článok...

Paddington

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Paddington resizeRozprávkové rodinné filmy patria už tradične k Vianociam. Nečudo teda, že distribučná spoločnosť Magic Box Slovakia práve na toto obdobie načasovala premiéru britského filmu Paddington režiséra Paula Kinga o malom hovoriacom medvedíkovi z ďalekého juhoamerického Peru (v texte sa hovorí „z Čiernočierneho Peru“), ktorý hľadá nový domov v Londýne.

Čítať celý článok...

Snehová kráľovná (Снежная королева)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

snehova kralovna„Snehová kráľovná? To určite Rusi napodobnili disneyovku Ľadové kráľovstvo!“ povie si nejeden divák pri pohľade na aktuálny program kín. Skutočnosť je však iná, takmer opačná: digitálne animovaný dlhometrážny film, inšpirovaný rozprávkou Hansa Christiana Andersena, začali v Rusku nakrúcať už v roku 2009 a premiéru mal o tri roky neskôr. No pretože tohto roku sa do kín nedostáva žiadny vyložene vianočný film, distributér vďačne siahol aj po staršej ruskej snímke. A neurobil chybu.

Čítať celý článok...

Hodinový manžel

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hodinovy10 resizeKomédia Hodinový manžel je poslednou tohtoročnou  premiérou  pôvodného českého filmu v našich kinách. Uvádza ju distribučná spoločnosť Continental film  a na vianočnej  predpremiére sa o nej hovorilo ako o  česko -slovenskom  opuse. Na plátne sa totiž stretneme nielen so slovenskými hercami a so slovenčinou, ale časť deja sa nakrúcala aj  v Jasnej a na Chopku.

Čítať celý článok...

Hobbit: Bitka piatich armád (The Hobbit: The Battle of Five Armies)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hobbit2 resizeDarček pod vianočný stromček – aj tak by mohli fanúšikovia  filmových verzií Tolkienovych príbehov vnímať  decembrovú  premiéru  filmu Petra Jacksona Hobit: Bitka piatich armád, ktorú do našich kín uvádza distribučná spoločnosť Continental film. Oscarový novozélandský režisér, scenárista a producent týmto opusom uzaviera nielen trilógiu na motívy knihy Hobit, ale zdá sa, že i dlhoročné mapovanie hobitskej tematiky, ktoré začal v trilógii Pán prsteňov. Mimochodom, Hobit je akýmsi prológom k Pánovi prsteňov, ale  filmovej adaptácie sa dočkal až následne.

Čítať celý článok...

Blbý a blbší sú späť (Dumb and Dumber To)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Blbi14 resizeJe to už dvadsať rokov, keď sa v kinách prvýkrát objavil film s názvom Blbý a blbší. Hrubozrnná komédia o dvoch jemne povedané zaostalých indivíduách nielenže uspela, ale prekvapivo si vypracovala aj kultový status. Nezabávali sa na nej len Američania, film zožal úspech aj u nás a dočkal sa mnohých televíznych repríz. Je vlastne až prekvapujúce, že druhý diel na seba nechal tak dlho čakať. Medzitým sa diváci dočkali jedného krátkeho animovaného seriálu a prequelu s odlišným hereckým obsadením. Až jedenásť rokov po ňom prichádza regulárne pokračovanie s osvedčenou hereckou dvojicou, a to nielen pred kamerou, ale aj za ňou.

Čítať celý článok...

Leviatan (Левиафан)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Leviatan 2 resizeLeviatan je meno morského netvora, ktorý pred stvorením sveta symbolizoval chaos a vyvolával strach. Leviathan je názov knihy britského vedca Thomasa Hobbesa z roku 1651, v ktorej túto príšeru prirovnáva k absolutistickej moci, vytvorenej prepojením svetských a cirkevných štruktúr. Leviatan (Rusko, 2014) je štvrtý celovečerný hraný film svetoznámeho scenáristu a režiséra Andreja Zviaginceva (1964), v ktorom sa inšpiroval vyššie uvedenými zdrojmi.

Čítať celý článok...

Ouija

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Quija resize - kópiaSpiritualistická doštička zvaná Ouija je obľúbenou pomôckou pri údajnom vyvolávaní a komunikácii s duchmi. Jej vznik sa datuje niekde do jedenásteho storočia, pričom v modernejšej podobne sa doslova znovuzrodila až ku koncu toho devätnásteho. Prežila až dodnes a dočkala sa aj početnej medializácie, či už v knihách, seriáloch alebo filmoch. V roku 1991 ju kúpila spoločnosť Hasbro, ktorá neskôr začala angažovať na poli filmu – tak vznikli aj populárni Transformeri od Michaeala Baya. Ouija je prvým pokusom Hasbra v réžii Stilesa Whitea o vstup do hororového žánru.

Čítať celý článok...

Šéfovia na zabitie 2 (Horrible Bosses 2)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Na zabitie 9 resizePre niekoho vtipné, zábavné, pre niekoho nevkusná nuda. Vyberte si... Dočkali sme sa totiž pokračovania vcelku úspešnej americkej akčnej čiernej komédie Šéfovia na zabitie (2011) pod  názvom Šéfovia na zabitie 2 (akože inak) pod taktovkou režiséra Seana Andersa a rovnakej trojice hrdinov Nick (Jason Bateman), Kurt (Jason Sudeikis) a Dale (Charlie Day).

Čítať celý článok...

Láska šialená (Amour fou)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Laska 9 resizeAmbiciózna viedenská rodáčka, absolventka filmovej akadémie vo svojom rodnom meste, rakúska režisérka a scenáristka Jessica Hausner (1972) sa preslávila  najmä svojím tretím celovečerným filmom Lurdy (2009). Jej svojský pohľad  súčasníčky na svetoznáme pútnické miesto, cirkev, vieru a zázraky  získal  rad ocenení, medzi nimi aj štyri na festivale v Benátkach. Slovenské publikum sa s ním zoznámilo vďaka spoločnosti  Film Europe, ktorá teraz prináša do našich kín aj  režisérkin štvrtý celovečerný opus Láska šialená.

Čítať celý článok...