ISSN 1339-4762

Jack Reacher: Posledný výstrel (Jack Reacher)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Jack resizeVolá sa Jack Reacher a zo začiatku ho sledujeme očami uchvátených žien. Pre snajpera so štyrmi vraždami na krku je jeho meno magickým heslom. Práve neuveriteľnosť hlavnej postavy je slabinou celého filmu režiséra Christophera McQuarrieho Jack Reacher: Posledný výstrel.

Čítať celý článok...

Hobit: Neočakávaná cesta (The Hobbit: An Unexpected Journey)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hobit 5 resizeRozprávka, ktorú J.R.R.Tolkien rozprával svojím deťom na dobrú noc mala pôvodne zostať iba domácim príbehom. V roku 1937 bola predsa len vydaná knižne a stala sa nielen obľúbenou detskou literatúrou, ale najmä prvotnou inšpiráciou k vzniku obrovského mytologického sveta fascinujúceho polovicu planéty. Hlavným hrdinom tej rozprávky bol istý Bilbo – Hobit.

Čítať celý článok...

Krajina zabudnutia (La terre outragée / Land of Oblivion)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Krajina 2 resizeÚvodné scény tohto filmu pripomínajú niekdajšie sovietske snímky, odohrávajúce sa v predvečer Veľkej vlasteneckej vojny. Normálny život, každodenná činnosť ľudí, slnkom prežiarený deň, radosť z  nadchádzajúceho sviatku. Film Krajina zabudnutia sa však nezačína v júni 1941, ale v apríli 1986. Nie sme v Rusku, ale na Ukrajine. Tragédiou nie je vypuknutie vojny, ale výbuch v jadrovej elektrárni.

Čítať celý článok...

Pí a jeho život (Life of Pí)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Pí a život 2 resizeZákladom dobrého filmu býva zvyčajne dobrý príbeh. Možno aj preto filmári tak často siahajú po úspešných literárnych predlohách. Výnimkou nie je ani Ang Lee (1954), jeden zo svetovo najuznávanejších a najoceňovanejších amerických režisérov a producentov, ktorý sa neraz dáva inšpirovať literatúrou. Pri svojom najnovšom opuse Pí a jeho život siahol po rovnomennej knihe kanadského spisovateľa Yanna Martela (1963).

Čítať celý článok...

Anna Karenina

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Anna Karenina 8 resizeTalentovaného anglického režiséra Joe Wrighta (l972) preslávila najmä  filmová adaptácia románu Jane Austinovej Pýcha a predsudok, potom snímky Pokánie, Sólista, Hanna a teraz sa premieta u nás jeho interpretácia slávneho románu Leva Nikolajeviča Toltého Anna Karenina. Popasoval sa, so smutným ľúbostným príbehom spolu so scenáristom Tomom Stoppardom, po svojom.

Čítať celý článok...

Konečná uprostred cesty (Halt auf Freier Strecke)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Konečná 6 resizeAndreas Dresen (1963 v Gere, vtedy NDR), nemecký scenárista a režisér, absolvent Filmovej akadémie Konrada Wolfa v Postupime – Babelsbergu, sa presadil doma i na zahraničných fórach trpkými komédiami o medziľudských, najmä partnerských vzťahoch, pričom prostredníctvom charakteristických detailov mapoval akoby mimochodom život vo východnej, socialistickej časti krajiny.

Čítať celý článok...

Argo

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Argo resizeAmerický film Argo vychádza zo skutočnej udalosti: 4. novembra 1979 obsadil dav rozvášnených Iráncov americké veľvyslanectvo v Teheráne. Zajali viac ako päťdesiat ľudí  a držali ich v zajatí 444 dní. Ich prepustenie podmieňovali vydaním zvrhnutého šacha Rezu Pahlaviho, ktorý požiadal o azyl v USA. Ešte v čase útoku sa však podarilo ujsť šiestim diplomatom a nájsť útočisko v dome kanadského veľvyslanca.

Čítať celý článok...

Máme pápeža! (Habemus papam!)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Máme pápeža 12 resizeSú filmy, ktoré sa vám páčili, ale po čase si neviete spomenúť o čom vlastne hovorili. No to nie je prípad snímky talianskeho režiséra Nanniho Morettiho Máme pápeža! (Habemus papam!). Film so videla vlani na jeho uvedení v hlavnej súťaži v Cannes a dodnes sa na všetko presne viem rozpamätať. Hovorí to v jeho prospech – na priemerný film si nespomeniem.

Čítať celý článok...

Od Fica do Fica

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Od Fica resize„ Film som nakrútila zo zúfalstva“, priznáva režisérka Zuzana Piussi (na obrázku). Celovečerný dokument Od Fica do Fica potom zo „zúfalstva“, ako ho multiplexy – Aupark, Eurovea, Polus – odmietli premietnuť, raz preto, že je vraj nedokončený, druhý raz preto, lebo nechcú mať nič spoločné s politikou (už pred premiérou sa o ňom hovorilo ako o politicky nežiaducom), by sa mal za mierny poplatok objaviť na internete. Konkrétne budú si ho môcť pozrieť predplatitelia Piana.

Čítať celý článok...

Svadba medzi citrónmi (Den skaldede frisør)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Svadba 4 resizeV sychravých jesenných dňoch  možno diváka poteší pohľad na slnečné Taliansko a zároveň mu pripomenie  nutnosť zvýšenej  spotreby vitamínu C vďaka filmu, ktorý prichádza práve do našich kín - romantickej komédii Svadba medzicitrónmi. I keď tento názov  preferujú iba distribútori v Čechách a na Slovensku. Originálny dánsky  titul Den skaldede frisor  sa dá preložiť ako Holohlavá kaderníčka a anglický názov Love Is All Your  Need  potvrdzuje, že Láska je všetko, čo potrebujete.

Čítať celý článok...