Konce a začiatky (Endings, Beginnigs)
Pomerne mladý režisér Drake Doremus sa v poslednej dekáde stal špecialistom na malé komorné milostné príbehy. Najviac zaujal zaujímavými sci-fi dielami, ako Ako ty (2015) alebo Zoe (2018), kde bolo prostredie utopistickej budúcnosti „iba“ pozadím pre citlivý príbeh dvoch zamilovaných ľudí. Zároveň však malo toto prostredie a jeho zákony na ich vzťah vždy priamy vplyv, v prípade Zoe sa dokonca hlavná predstaviteľka dozvedá, že je robot. Jeho posledný film Začiatky a konce sa síce sci-fi hávu zrieka, podstata a režijný Doremusov rukopis zostáva. Bohužiaľ, divák, ktorý spomínané filmy pozná, sa bude možno cítiť práve kvôli stopercentnej civilnosti indie drámy trochu ochudobnený. Konce a začiatky totiž ani v rámci svojho žánru nad konkurenciou príliš nevyčnievajú.
Cruella
Estella Millerová sa narodila so zvláštnym čierno-bielym sfarbením vlasov a pomerne vzpurnou povahou. Ako rástla (v piatich rokoch stvárnená Billie Gadsdon, v dvanástich Tipper Seifert-Cleveland), čoraz viac sa začala prejavovať jej kreativita a zjavný talent pre módne návrhárstvo. Pre neustále boje s tými, čo si dovolili šikanovať slabších alebo sa správali povýšenecky, či snahou dávať neustále najavo vlastnú extravaganciu, si v navštevovanej škole veľmi rýchlo znepriatelila riaditeľa. Jej matka Catherine (Emily Beecham), bývalá slúžka v Hellman Hall, je však odhodlaná začať nový a lepší život v Londýne. Návšteva niekdajšej zamestnávateľky s úmyslom požiadať ju o finančnú výpomoc sa však Catherine stane osudnou...
V zajatí démonov 3: Prinútil ma k tomu Diabol (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)
V roku 2013 prišiel do kín film V zajatí démonov. Z na prvý pohľad radového hororu sa vykľul obrovský hit. Okrem vysokého rozpočtu, na ktorý už v súčasných hororoch nie sme zvyknutí, sa úspech filmu skrýval vo výbornej réžii Jamesa Wana. Z niekoľko razy videnej zápletky vyťažil maximum. Koncepciu príbehu typu „rodina sa presťahuje do strašidelného domu s temnom minulosťou, ktorý obýva démon“, sme v tomto žánri videli už nespočetne veľakrát. Avšak už dlho nie v tak remeselne ambicióznom prevedení.
Aké filmy uvedie tohtoročné Cannes a čo účastníkov očakáva
Včera (3.júna) oznámilo vedenie festivalu na tlačovej konferencii v Paríži zoznam filmov, ktoré uvedie 74. ročník Festivalu v Cannes , ktorý sa tohto roku usporiada od 6. do 16. júla. Riaditeľ festival Pierre Lescure a umelecký riaditeľ Thierry Frémaux zdôraznilli, že napriek pandémii je svetová kinematografia v dobrej kondícii. Frémeaux podotkol, že to bude veľmi sľubný a silný ročník aj bez Netflixu. Dôvod je jednoduchý, Netflix nie je ochotný akceptovať pravidlá festivalu, že filmy budú môcť kúpiť francúzski distributéri kín. S tými nesúhlasia a tvrdošijne trvajú na tom, že snímky ostanú len na ich platforme. Škoda.
Oko bez tváre (Eye Without a Face)
Hlavným hrdinom nízkorozpočtového trileru Oko bez tváre je introvertný mladík Henry, takmer všetok voľný aj pracovný čas tráviaci za svojim počítačom. Ide totiž o skúseného hackera, ktorý nemá problém sa napojiť na akýkoľvek cudzí počítač a sledovať tak cez kamery súkromné životy vybraných osôb, v jeho prípade pochopiteľne mladých žien. Henry však nie je zaškatuľkovaný, ako obyčajný úchyl snažiaci sa zneužiť svoje zručnosti, skôr ide o východzí nápad, ako rozohrať napínavú zápletku točiacu sa okolo istej vražednej hry.