Najlepším filmom Oscarov je Krajina nomádov
Nakoniec sa tak veľké prekvapenie ani nekonalo. Až na to, že z 10 nominácii si odniesol film Mank len dve sošky, a to nie v hlavných kategóriách. Najlepším filmom sa očakávane stala Krajina nomádov režisérky Chloé Zhao. Získala ešte cenu za réžiu a Frances McDormand za úlohu v tomto filme svojho tretieho Oscara. Prvého dostala manželka Joela Coena za úlohu v jeho filme Fargo (nakrútený s bratom Ethanom) a druhého za snímku Tri billboardy kúsok za Ebbingom. Takisto očakávane sa stal najlepším hercom 83-ročný Anthony Hopkins za úlohu vo filme Otec, v ktorom hrá starého muža zápasiaceho s demenciou. A zároveň sa stal najstarším hercom, ktorý si druhého Oscara prevzal po 30 rokoch.
Seaspiracy: Práva tvár udržateľného rybolovu (Seaspiracy)
Svedomitá separácia, šetrenie vody a ostatné prírodné zdroje, či používanie zelenej formy energie. Tieto činnosti bezpochyby kultivujú náš vzťah k životnému prostrediu, no väčšina z nás si ich spája so základnými krokmi, ako môže každý jednotlivec prispieť k ochrane životného prostredia. Sú však tieto kroky v našej aktuálnej situácii naozaj dostatočné? Naozaj si myslíme, že elektromobily, kompostéry a absencia plastových slamiek zachránia našu planétu pre nasledujúce generácie?
Krásny modrý svet: Súboj so suchom (Brave Blue World)
Voda. Pitnej máme každým dňom menej a tej nepitnej bude neustále pribúdať. Vo svete apokalyptických titulkov o suchu a nedostatku je ľahké myslieť si, že budúcnosť vody je pochmúrna. Celovečerný dokumentárny film Krásny modrý svet : Boj so suchom Tima Neevesa nám však namiesto bezútešnosti ukazuje nádej. Zvyšuje povedomie verejnosti o riešeniach výziev v oblasti vody a dokazuje, že je to naozaj možné. Cesta k udržateľnej budúcnosti v oblasti vody nám totiž môže pomôcť ovplyvňovať vodcov, zachovávať zdroje, meniť politiky a zlepšovať správu vody. Sú teda nové technológie a inovácie naozaj schopné vytvoriť udržateľnú vodnú budúcnosť pre ľudstvo?
Mortal Kombat
Filmové adaptácie známych videohier majú v kinematografii zlú povesť. Pravdepodobne neexistuje ani jedna, ktorá by dosahovala kvalít aspoň priemerného filmu. Videohry a filmy sú jednoducho príliš rozdielne formáty. Akonáhle uplatníme na videohru pravidlá, na ktorých stojí klasická štruktúra filmu, rozpadne sa koncept, vďaka ktorému bola táto hra pôvodne obľúbená. Ide o nekončiaci sa príbeh, ktorý sa opakuje hádam každé dva roky. Štúdia sa budú o oživenie videohier na striebornom plátne pokúšať stále. Dôvod? Niektoré herné tituly sú jednoducho príliš veľké na to, aby sa z nich niekto nepokúsil vyťažiť čo najviac peňazí. Okrem toho to dáva producentom výhodu známeho názvu, ktorý priláka ľudí do kina skôr, ako niečo nové, zatiaľ neznáme.
Had (The Serpent, TV seriál)
Návrat do zlatých 60-tych sa obvykle odohráva v uvoľnenom štýle hromadne zdieľanej slobody, s ornamentom veselej a farebnej módy hippies, ovládajúcich toto desaťročie svojimi večierkami, odpútanými od reality drogovým ošiaľom, veľkou dávkou srdečného pacifizmu a zdieľanej lásky. Nič z toho nechýba ani v seriáli, situovanom do jednej z chrámových krajín tohto hnutia, obráteného k Ázii. Píšu sa už 70. roky, ale púte do raja trvajú. Kým dezertéri z americkej armády, obývali indický prímorský rezort Goa (dožívajú tam mnohí z nich ostatne dodnes), veľká časť meditujúcich turistov zo Západu si to namierila do Thajska. Na všetku tú rozjasanú, mladú chásku však v cieli číhalo všeličo.