Koniec sveta (Konec světa/The End of the World)
Šesťdesiate roky, Praha, jedna obyčajná rodina. Otec (Daniel Fišer), mama (Magdaléna Borová) a dvaja chlapci. A dedo (Miroslav Krobot). Bežný život v socialistickom Československu s jeho problémami, s iba ťažko utajovanými, ale bežnými konfliktami rodičov, s chorými prieduškami mladšieho Toníka (Vojtěch Vaverka) a so zdanlivo nie dôležitými správami z televízie. Je rok 1968 a vonku kvitne Pražská jar. Nie dosť na to, aby sa o ňu Tonda zaujímal, oveľa dôležitejšia je lákavá ponuka, aby si rodina urobila výlet do Paríža. Žije tam dedov brat. Ale Tonda nemôže ísť, keďže to jeho choré priedušky nedovolia. Musí zostať s dedom na chalupe v Jezerských horách, kde mu na čerstvom vzduchu bude určite lepšie. Ktorý chalan by sa s tým len tak zmieril. Tonda je predovšetkým smutný, má pocit, že ho sklamal celý svet a tak sa v noci potrebuje aspoň pritúliť k dedovi. Ten sa usiluje vnukovi spríjemniť prázdninový pobyt ako najlepšie vie.
The Killer
Zvyčajne sa stretávajú v jednom starom odsvätenom kostole uprostred Paríža. Finn (Sam Worthington), ktorý pre svoju zločinnú minulosť musel utiecť z rodného Írska, má pre ňu vždy v zálohe nejakú „prácičku“. Zee (Nathalie Emmanuel), elegantná mladá žena, čo sa najradšej stará o svoju zlatú rybičku, zámerne nedokončuje krížovky a mnohí v podsvetí ju poznajú pod prezývkou Kráľovná mŕtvych, sa zaujíma len o to, či si jej budúce terče naozaj zaslúžia smrť. Finnova odpoveď je často jednoznačná, rovnako tak Zeeno prijatie ponuky. Následne ju jej kroky vedú k obľúbenému krajčírovi Tessierovi (Tchéky Karyo), ktorého už raz uchránila pred násilnou šikanou zo strany zákazníka a on jej preto na oplátku vždy rád vypomôže s kostýmom do akcie. Vrátane nejakého toho ukrytia oddelených častí samurajského meča do podšívky. Pár členov drogového gangu z Marseille sa zo svojej návštevy nočného klubu asi nevráti v zdraví. Lenže, čo so speváčkou Jenn Clarkovou (Diana Silvers), ktorá sa nešťastne ocitla na mieste činu práve, keď išlo do tuhého? Za normálnych okolností by ju Zee mala odstrániť tiež. Svedomie jej to však nedovolí, obzvlášť vo chvíli, keď si uvedomí, že speváčku jedným z obranných chvatov nešťastne oslepila...
Nikdy sa nepúšťaj! (Never Let Go)
Pôvodom francúzsky režisér Alexandre Aja je jednou z najznámejších tvárí moderného hororového filmu. Sľubnú kariéru naštartoval roku 2003 krvavým filmom Noc s nabrúsenoubritvou, vďaka ktorému získal svoju „vstupenku“ do Hollywoodu. Práve v Spojených štátoch následne nakrútil pomerne vydarený remake staršieho hororu Hory majú oči, na ktorý nadviazal solídnym hororom Zrkadlá. Hororovému žánru ostal verný aj v neskoršom období a aj keď ho kritici nemali príliš v láske, získal svoj stabilný okruh fanúšikov. Vo svojom najnovšom filme Nikdy sa nepúšťaj! sa nás teda opäť pokúša vydesiť, pričom treba povedať, že v tom má už nemalú prax.
Rozzum v divočine (The Wild Robot)
Po tom, čo minuloročná Krakenteena Ruby (2023, Ruby Gillman, Teenage Kraken) úplne zlyhala v prilákaní patričného počtu ľudí do kín a finančné výsledky Trollov 3 (Trolls: Strong Together) nepredstavovali práve dôvod pre nadšenie, bola na mieste zvedavosť ohľadom ďalšieho vývoja štúdia DreamWorks Animation. Iste, Kung Fu Panda 4 bola tento rok opäť veľkým hitom, no film nedokázal dostihnúť úspech prvých dvoch dielov. Žiadúce sú však aj individuálne úspechy mimo etablovaných franšíz. Otázne teda bude, ako si v kinách povedie najnovšie dielo štúdia - Rozzum v divočine. Inšpiráciou preň bola knižná séria Divoký robot od Petra Browna a filmového spracovania sa napokon chopil Chris Sanders, ktorý predtým režíroval okrem iného aj Ako vycvičiť draka (2010, How to Train Your Dragon) a Lilo & Stitch (2002). Ide o jeho prvý animovaný film po o vyše desiatich rokoch.
Wishing on a Star
Rola režiséra, hosťujúceho v zahraničnej produkcii je v slovenskom kontexte výnimočná a cenná aj preto, že k nej došlo v súvislosti s úspechom predchádzajúceho filmu Petra Kerekeša a Ivana Ostrochovského Cenzorka na MFF v Benátkach. Originálna, hybridná metóda kombinácie hraného a dokumentárneho filmu oslovila taliansku producentku Ericu Barbiani a ponúkla režisérovi projekt, portrét astrologičky Luciany de Leoni, staršej pani, ktorá vytvorila vlastnú metódu pomoci osamelým klientkám a klientom. Spočíva v jednoduchom riešení. V deň narodenín, ich posiela na najrôznejšie miesta, rozosiate po celom svete. Sledujeme teda vo filme Wishig on a Star vybranú skupinku žien a jedného muža. Spovedajú sa pozorne načúvajúcej Luciane a tá podľa svojich počítačových výpočtov vyriekne osudovú destináciu.