Vrahovia mesiaca kvetov (Killers of the Flower Moon)
Nikdy nepatrili medzi šesť skutočne vážených kmeňov. Nechávali sa zo svojho po mnoho generácií obývaného územia takmer vytlačiť bielymi prisťahovalcami. Už-už sa báli aj straty identity a zániku vlastnej kultúry, keď im zrazu pomohla šťastná náhoda v podobe nájdenia veľkých ložísk ropy. Indiáni kmeňa Osage sa v krátkom momente stali jednými z najbohatších obyvateľov krajiny. A potom zrazu sa začali správať ako zbohatlícki belosi... Cudzinci im začali posluhovať, variť, liečiť ich. Belosi sa zatúžili priženiť do ich rodín – samozrejme, s vidinou nadobudnutia bohatého dedičstva, keby sa náhodou pôvodným majiteľom niečo stalo. Boli ich prostredníkmi, keď im ako údajne nespôsobilým zabezpečovali mesačné platby z nadobudnutého zisku ropných spoločností. Okres Osage mal v tej dobe pod palcom chovateľ dobytka William "King" Hale (vynikajúci Robert De Niro), na oko priateľ Indiánov, skvelý podnikateľ, čo každý spor medzi odlišnými kultúrami riešil vždy diplomaticky. V hlave sa mu však tiež tajne zrodil vražedný plán na zbohatnutie...
Hranica (Zielona granica/Green Border)
Film Agnieszky Holland Hranica vyvolal v Poľsku na jednej strane vlnu kritiky, na druhej nadšenie a veľkú návštevnosť. Jarosɫaw Kaczynśki, predseda politickej strany Právo a spravodlivosť, hoci ho vraj nevidel, vyhlásil, že je protipoľský a odporný, minister spravodlivosti Zbigniew Ziobro ho prirovnal k nacistickej propagande a proti režisérke sa zdvihla vlna nenávisti, takže musela požiadať o ochranu.Takíto cirkus okolo filmu už dávno nebol. A s týmito správami sadá do kín na jej najnovší opus slovenský divák. Film Hranica vznikal v utajení, lebo tvorcovia tušili, že asi vyvolá búrlivé reakcie, ale takéto osočovanie zo strany poľských politikov zrejme nikto nečakal. Medzinárodná porota na tohtoročnom filmovom festivale v Benátkach sa však riadila len umeleckými kvalitami a udelila mu Zvláštnu cenu poroty. Navyše vo Vatikáne dostal film Zvláštnu cenu Fuoricampo - špeciálnu cenu za ľudskosť.
Seminár (Konferensen/The Conference)
Je všeobecne známe, že severania dokážu nakrútiť kvalitné thrillery, k čomu im často pomáha aj typicky seversky chladná atmosféra a dôraz na pochmúrnosť tamojšieho prostredia. Osobitým subžánrom sa potom stáva severská kriminálka, ktorá sa teší veľkej obľube nielen v domácich krajinách, ale po celej Európe. Vo filme Seminár sa Švédi púšťajú do menej zmapovaných vôd severského filmového sveta, akých je pre nich podžáner hororovej komédie. Konkrétne je film Seminár humornou variáciou na takzvané „slasher“ filmy (po slovensky by sa dal typ týchto filmov označiť ako „vyvražďovačky“), ktoré boli mimoriadne populárne najmä v 80. rokoch.
Fér hra (Fair Play)
Keď jeden z vyššie postavených zamestnancov v newyorskej investičnej firme One Crest Capital s obdivuhodnou deštruktivitou využije golfovú palicu na povrchovú úpravu svojej súkromnej kancelárie, vyčarí to väčšine jeho podriadených úsmev na perách. Skôr, či neskôr sa totiž jednému z nich pošťastí nahradiť ho na práve stratenej pozícií. Miestna „šuškanda“ nachádza možného nástupcu v ambicióznom Lukeovi Edmundsovi (Alden Ehrenreich). Aspoň tak to započuje Emily Meyersová (Phoebe Dynevor), oficiálne „len“ kolegyňa, avšak v rozpore s internými firemnými pravidlami tiež tajná spolubývajúca v rámci spoločnej domácnosti, milujúca, postup mu prajúca priateľka a aktuálne s ním čerstvo po zásnubách. Lenže skôr, než spoločne stihnú radostnú novinku osláviť, zavolá Emily generálny riaditeľ spoločnosti Campbell (Eddie Marsan) a na následne dohodnutom nočnom stretnutí v bare jej oznámi, že novým povýšeným má byť v skutočnosti ona. Bez postranných úmyslov, čisto pre jej profesné výsledky a hlavne preto, že každé jej rozhodnutie je v súlade s fair play...
Vyháňač diabla: Znamenie viery (The Exorcist: Believer)
Niet divu, že po novodobých spracovaniach klasických hororov ako Halloween, Hellraiser, Evil Dead a mnoho ďalších, prišla na rad aj klasika nedávno zosnulého režiséra Williama Friedkina - Vyháňač diabla. Z tejto adaptácie rovnomennej knihy Williama Petra Blattyho sa stal v 70. rokoch medzník v hororovom žánri a dodnes ide o jeden z najslávnejších filmov vôbec. Pôvodný film bol v prvom rade drámou, s výborne napísanými postavami a dramatickými konfliktmi, ktorý dômyselne komunikuje myšlienku o dôležitosti viery, ktorá prevyšuje náboženský kontext príbehu. Ide o vieru v čokoľvek, či už v seba, v druhých alebo v konkrétne náboženstvo, vďaka ktorej dokážeme pevnejšie stáť tvárou tvár zlu.