Indiana Jones a Nástroj osudu (Indiana Jones and the Dial of Destiny)
Návrat slávneho filmového archeológa a definitívne uzavretie hviezdnej ságy, aj na to lákal piaty diel Indianu Jones s názvom Indiana Jones a Nástroj osudu. Už prvé ohlasy z Cannes, ktoré prišli viac než mesiac pred oficiálnou premiérou, však naznačovali, že niektoré série by sa nemuseli vracať a že Hollywood je zbytočne posadnutý vŕtaním sa v minulosti miesto sústredenia sa na budúcnosť. Je na nich teda niečo pravdy, alebo je realita trochu komplikovanejšia?
Vyslobodenie 2 (Extraction 2)
Predchádzajúca záchranná misia v bangladéšskej Dháke takmer stála bývalého austrálskeho žoldniera Tylera Rakea (Chris Hemsworth) život. A možno by mu to ani nevadilo, keďže mal v tom čase trochu sebadeštruktívnejšie nálady... Ochrana nevinného pubertálneho syna uväzneného miestneho narkobaróna pred krvilačnou konkurenciou mu síce mohla terapeuticky pomôcť vyrovnať sa s pocitom viny za to, že nedokázal „zabrániť“ smrteľnej chorobe, aby si vzala jeho vlastného potomka. Určitá arogancia, s ktorou pristupoval k otázkam smrti, z neho však robila prakticky neprekonateľného bojovníka. Oviho Mahajana (skvelý Rudhraksh Jaiswal) sa mu v pôvodnom Vyslobodení režiséra Sama Hargravea z roku 2020 nakoniec zachrániť podarilo, sám sa však po vyčerpávajúcej akcií nakrátko ocitol v stave klinickej smrti.
On sa bojí (Beau Is Afraid)
Po dvojici pomerne úspešných snímok (Prekliate dedičstvo - 2018 a Slnovrat - 2019) , ktoré sa viezli na novej vlne amerického hororu spolu s Neutečieš (2014), Uteč (2017) a Tiché miesto (2018), sa režisér Ari Aster vracia na plátna kín v trochu inom podaní. Netreba sa však obávať. Asterov špecifický hororový rukopis, cit pre budovanie napätia a hranie sa s diváckymi očakávaniami tu neabsentujú. Naopak, na bizarnej vynalchádzavosti autora a jeho schopnosti prekvapiť obecenstvo stojí praktický celé rozprávanie jedného z najočakávanejších filmov roku. Zdá sa, že Ari Aster sa veľmi intenzívne zaujíma o rodinné priepasti a toxické vzťahy.
Nič v zlom (No Hard Feelings)
Mládeži neprístupná komédia s trochu pochybne znejúcim námetom a držiteľkou Oscara v hlavnej úlohe? Nový film Gena Stupnitskeho vzbudzoval diskusie už pred svojou premiérou a niet ani najmenších pochýb, že najväčšiu zásluhu na tom mala účasť oceňovanej herečky Jennifer Lawrence. Tá si totiž vyberá svoje projekty s rozumom a čistokrvnej komédii sa na filmových plátnach doteraz vyhýbala. Výsledok je však o dosť zaujímavejší ako sľubovala marketingová kampaň, akokoľvek i trochu odlišný.
Asteroid City
Ako nám divákom už v prvých scénach naznačí hosťujúci televízny moderátor (Bryan Cranston), príbeh púštneho mestečka nazvaného po kráteri vyhĺbenom asi pred päťtisíc rokmi meteoritom, je fiktívny a do posledného detailu dielom strápeného divadelného dramatika Conrada Earpa (Edward Norton). V nasledujúcich minútach tak získame možnosť nahliadnuť nielen do jeho výslednej podoby, ale aj do samotného procesu vzniku a vôbec prvého naštudovania textu svojráznym divadelným režisérom Schubertom Greenom (Adrien Brody). Príbeh skupinky mimoriadne nadaných tínedžerov, ktorým sa pošťastí byť spoločne so svojimi rodinami počas stretnutia Junior Stargazer svedkami udalosti vzdialene pripomínajúcej spielbergovské Blízke stretnutia tretieho druhu (1977), však nie je natoľko zvláštny, ako priebeh celého tvorivého procesu, počas ktorého vznikol...