ISSN 1339-4762

Druhá strana nádeje (Toivon tuolla puolen)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Nadej11 resize„Čím pesimistickejší som, pokiaľ ide o život, tým optimistickejšie by mali byť moje filmy,“ povedal slávny fínsky režisér, scenárista a producent Aki Kaurismäki (1957) a rozhodol sa, že jeho každý druhý opus bude „radostný“. Lebo „keď niet nádeje, už ani pesimizmus nemá zmysel“, tvrdil v rozhovore pre Magyar Narancs pred piatimi rokmi v súvislosti so svojím filmom Le Havre, ktorý nakrútil ako sociálnu rozprávku.

Čítať celý článok...

Nina

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

NIna3 resizeHľadanie domova je dôležitou témou aj metaforou rozvodového filmu Nina. Položenie záťaže na bedrá rodičovskej generácie má svoje opodstatnenie. Bývalí partneri ostávajú pre dieťa trvalými rodičmi, je pomníkom ich rozchodu, neoddeliteľnou preponou dvoch odvesien. Ninu možno priradiť k tým domácim snímkam, ktoré sa postavili za väčšie či menšie deti, vrátane tých rómskych, odkázané na správanie a postoje dospelých a poznačené nepriaznivým osudom (Cigán, Až do mesta Aš, Deti, Môj pes Killer, Stanko, Pierko a ďalšie).

Čítať celý článok...

Americký zabijak (American Assassin)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zabijak2 resizeAmerický zabijak. Film s absolútne generickým názvom, ktorý evokuje skôr klasickú americkú béčkovú produkciu osemdesiatych rokov, v hlavných úlohách s Dolphom Lundgrenom, Jean-Claude Van Dammom či Michaelom Dudikoffom. Skutočnosť je však trochu komplikovanejšia.

Čítať celý článok...

Klient (Forushande)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Klient6 resizeZvíťaziť minimálne dvakrát v priebehu niekoľkých rokov v kategórii najlepší zahraničný film na udeľovaní cien americkej akadémie je úctyhodný výkon. Zdalo sa, že doba silných autorských osobností európskeho a svetového filmu je dávno preč. Medzi pravidelných „neanglicky hovoriacich zberačov“ sošky Oscara patrili v minulosti Vittorio De Sicca, Akira Kurosawa, Federico Fellini a Ingmar Bergmann. Posledným menovaným sa dostalo tejto cti hneď dva ročníky po sebe. Tento rok sa k nim pridal originálny iránsky tvorca Asghar Fahradi.

Čítať celý článok...

Ktorý je ten pravý? (Home Again)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Pravy4 resize„Nikdy nie je neskoro na nový začiatok,“ tvrdí propagačný slogan americkej romantickej komédie Ktorý je ten pravý?  Jeho protagonistka Alica (Reese Witherspoon), matka dvoch detí, sa preň rozhoduje totiž v štyridsiatke. Autorka scenára a debutujúca filmová režisérka Hallie Meyers-Shyer je tridsiatnička, ale prakticky tiež začína.

Čítať celý článok...

Cesta času (Voyage of Time: Live´s Journey)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Cesta12 resizeZvedavosť jezákladná ľudská vlastnosť. Svojím spôsobom inšpirovala aj svetoznámeho amerického režiséra, scenáristu a producenta Terenca Mallicka (1943) k nakrúteniu dokumentárnej filmovej eseje Cesta času (2016). V týchto dňoch ju môžu naši diváci vidieť s reklamným sloganom „fantastická výprava k počiatku všetkého“ hneď v dvoch verziach.  Dlhšiu 90- minútovú s poetickým komentárom, v podaní  austrálskej herečky Cate Blanchett, uvádza spoločnosť Film Europe. Kratšiu 45-minútovú verziu, pod názvom Voyage of Time: The IMAX Experience, komentuje herec Brad Pitt a uvádza Cinemax vo formáte IMAX. Slovenskú premiéru  v polovici septembra však zorganizovali spoločne.

Čítať celý článok...

To (It)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

It10 resizeStephen King. Meno, ktoré netreba predstavovať žiadnemu hororovému fanúšikovi, no poznajú ho i ľudia, ktorí tomuto žánru až tak neholdujú. K jeho najslávnejším knihám patrí nepochybne aj román To, ktorého spracovanie sa práve dostáva na plátna našich kín.

Čítať celý článok...

Out

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Out12jpg resizeAk organizátori canneského festivalu vyberajú do sekcie Un certain regard filmy, ktoré rozprávajú príbehy istým netradičným spôsobom, potom dlhometrážny debut slovenského režiséra Györgya Kristófa Out, ktorý ako prvý film v dejinách reprezentoval tohto roku slovenskú kinematografiu na tejto prestížnej medzinárodnej prehliadke, tam svojou originalitou právom patrí.

Čítať celý článok...

Hurvínek a kúzelné múzeum (Hurvínek a kouzelné muzeum)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

hurvajz0002Zoznam hriechov je dlhý: absencia základnej myšlienky i humoru, nenápaditosť, zlý scenár, neschopná réžia, čudesné výtvarné návrhy, nízkorozpočtová digitálna animácia, samoúčelný 3D obraz, necitlivé narábanie s rodinným striebrom českej kultúry, zbytočný slovenský dabing. Nie, nový český rodinný digitálne animovaný 3D film Hurvínek a kúzelné múzeum si nezaslúži rozhrešenie. Trestom mu je nezáujem publika a mlčanie detí počas predstavenia.

Čítať celý článok...

Veľká oriešková lúpež 2 (The Nut Job 2: Nutty By Nature)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Nut Job 2 - Andie Surly and animalsČo je lepšie? Keď lokálni nadšenci digitálnej animácie kdekoľvek po celom svete s tými najlepšími predsavzatiami nakrúcajú z neznalosti a nedostatku prostriedkov treťotriedne digitálne animované filmy, alebo keď hollywoodsky kapitál v spolupráci s kanadskými a najmä juhokórejskými animátormi zámerne robia filmy, v ktorých nie je pôvodné vôbec nič – ani len názov? Veľká oriešková lúpež 2 je ten druhý prípad.

Čítať celý článok...