ISSN 1339-4762

Polina (Polina, danser sa vie)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

polina1V tomto roku mali v slovenských kinách preméru hneď tri tanečné filmy. V marci 2017 to bol animovaný film Erica Summera a Érica Warina, Balerína o mladej tanečnici, ktorá s pomocou svojho kamaráta utečie zo sirotinca a hľadá svoje šťastie v Paríži. Tento mesiac, dokonca v rovnaký deň, boli prvýkrát premietané ďalšie dva filmy s podobnou tematikou. Životopisná dráma o prerode mladého farmárskeho dievčaťa na hviezdu európskych kabaretov a parížskej Opery, Tanečnica od režisérky Stéphanie Di Giusto a adaptácia rovnomenného komiksu Bastiena Vivèsa, Polina (2011) nakrútená dvojicou režisérov Angelin Preljocaj a Valérie Müller- Preljocaj.

Čítať celý článok...

Tanečnica (La danseuse)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

tanecnica8V titulkoch francúzsko-belgicko-českého filmu Tanečnica stojí, že bol nakrútený podľa skutočnosti. Predstavuje jednu zo zakladateliek moderného výrazového tanca, americkú tanečnicu a choreografku Loïe Fuller (1862-1928), ktorá používala umelecké meno Loie alebo Lo-Lo. Široká verejnosť vníma v tejto pozícii skôr jej mladšiu krajanku, slávnu Isadoru Duncan (1877-1927). O to zaujímavejší je hraný filmový debut francúzskej fotografky a režisérky Stéphanie Di Giusto, ktorú k nemu inšpiroval rovnomenný román Giovanniho Lista a uviedla ho vlani v Cannes. V týchto dňoch prichádza do našich kín. Mimochodom, na udeľovaní francúzskej národnej filmovej ceny Cézar získal až trinásť nominácii. Nakoniec však premenil na sošku iba jednu – za kostýmy pre Anaïs Romand

Čítať celý článok...

Piráti Karibiku: Salazarova pomsta (Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

pirates10Šesť rokov trvala prestávka, ktorú si vzali Piráti Karibiku po veľmi úspešnom, no inak rozporuplne prijatom dieli V neznámych vodách. Viacerí mu vyčítali nielen nedostatok invencie, ale i prílišnú divadelnosť a tvrdili, že značka sa už zrejme definitívne vyčerpala. Jej návrat na plátna bol však iba otázkou času. Ako dopadla piata časť nazvaná Piráti Karibiku: Salazarova pomsta?

Čítať celý článok...

Deep: Dobrodružstvo pod hladinou (Deep)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Deep StillFrame 077Distributér dôvtipne nasadil španielsko-belgickú digitálne animovanú snímku Deep, u nás premenovanú na Deep: Dobrodružstvo pod hladinou v čase, keď jej v slovenských kinách s výnimkou skvelej no artovej dospeláckej Červenej korytnačky nekonkuruje žiadna premiéra profesionálne nakrúteného animovaného filmu. Od uvedenia Baby šéfa prešiel mesiac, Autá 3 prídu až v polovici júna, Ja, zloduch 3 ešte neskôr. A tak starostliví rodičia z núdze prijmú aj dielko, ktoré nesie nemálo začiatočníckych chýb a k žánrovému štandardu má veľmi ďaleko.

Čítať celý článok...

Putovanie tučniakov: Volanie oceánu (L'Empereur)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

putovanietucniakov8Zo záľuby oscarového režiséra Luca Jacqueta v podrobnom dokumentovaní najchladnejšieho svetadielu na svete, vzišiel v poradí už štvrtý film o krásach i nebezpečenstvách Antarktídy. Po Nepokoji v Antarktíde (2004), Putovaní tučniakov (2005) či snímke Nebo a ľad (2015), ktorý mal na Slovensku premiéru až začiatkom tohto roka, prichádza do našej distribúcie pokračovanie oceneného dokumentárneho filmu o živote pôvodného obyvateľstva Antarktídy, tučniaka cisárskeho, pod názvom Putovanie tučniakov: Volanie oceánu.

Čítať celý článok...

Olli Mäki (Hymyilevä mies)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

ollimaki1Najnovší severský príspevok v našich kinách, Olli Mäki, sa v niečom trochu vymyká svojim trpko-humorne ladeným bračekom o osamelých outsideroch (napríklad nedávny Muž menom Ove). Nebojte sa, nie je to drastická zmena. No v prípade prvého celovečerného filmu tridsaťosem ročného ročného režiséra Juha Kuosmanena sa pozrieme snáď prvýkrát v slovenských kinách do zákulisia škandinávskeho boxu. A zároveň do vyše polstoročia vzdialenej minulosti. Ten sa zaoberá jednou krátkou, ale asi najzaujímavejšou, epizódou zo života fínskeho boxera Olliho Mäkiho. Vo svojej podstate je však Olli typický severský hrdina a divák, pozorne sledujúci súčasnú škandinávsku kinematografiu, si príde na svoje. Rovnako ako fanúšik boxu a športu všeobecne.

Čítať celý článok...

Votrelec: Covenant (Alien: Covenant)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

covenant2Aj keď prequel Votrelca, Prometheus z roku 2012, nedokázal úplne naplniť vysoké očakávania, svojich fanúšikov si našiel. Vzhľadom na to, že sa stal najziskovejším filmom série, vlastne nebolo najmenších pochýb, že sa naisto dočkáme pokračovania. Režisér Ridley Scott navyše i sám zahlásil, že plánuje ďalej rozvíjať svoje univerzum. Votrelec: Covenant je toho jasným dôkazom.

Čítať celý článok...

Francúzsko (Les Habitants)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

francuzsko1O významnom francúzskom fotografovi, novinárovi a filmárovi Raymondovi Depardonovi (1942) sa traduje, že je to láskavý človek s rešpektom k názorom iných, ktorým dokáže mlčky a pozorne načúvať. Tieto vlastnosti sa prejavili aj v jeho najnovšom dokumentárnom filme Francúzsko (2016), ktorým vzdal svojský hold svojej domovine a súčasne zaznamenal jej novodobé premeny, ako sa odrážajú v živote a postojoch obyčajných ľudí.

Čítať celý článok...

Lady Macbeth

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Lady5 resizePre Britov musí byť prekvapujúce, že ich film o pani Macbethovej sa neopiera o shakespearovský text, ale vychádza z jeho inšpirácie ruským spisovateľom 19. storočia Nikolajom Leskovom. V románe Lady Macbeth Mcenského újazdu preniesol Leskov známu tragédiu zločinu a manipulácie do rodnej zeme a svojej doby, pričom ženskú hrdinku či ženský princíp vyzdvihol a sústredil doň viacero motívov pôvodnej predlohy. Tento ruský pohľad na zvrchovanosť ženstva sa po 150-ich rokoch vrátil späť do Anglicka, aby bol použitý vo voľnej filmovej adaptácii.

Čítať celý článok...

Po búrke (Umi jori mo mada fukaku)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Burka8 resizeTakmer presne pred rokom sme na tomto mieste písali o filme japonského režiséra, scenáristu a strihača Hirokazu Koreedu Naša malá sestra, ktorý nás očaril svojou pozitívnou energiou, realistickým pohľadom na život obyčajných Japoncov a ich vzťahy v rodine, ako aj hľadaním a nachádzaním krásy vo všednosti.

Čítať celý článok...