ISSN 1339-4762

"Bocian" Riško (Überflieger - Kleine Vögel, großes Geklapper)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Bocian RiskoNajjednoduchšie by bolo konštatovať, že nemecko-nórsko-belgicko-luxemburský digitálne animovaný europuding „Bocian“ Riško trpí všetkými typickými chybami tretej triedy digitálnej animácie. A divák trpí spolu s ním. Problém je v tom, že slovenské kiná ho premietajú za rovnaké vstupné ako špičkové animované snímky Zootropolis, V hlave, Hľadá sa Dory, Autá 3, Baby šéf či Ja, zloduch 3. Privykať deti na nízku kvalitu za vysokú cenu, učiť ich nenáročnosti a mizernému vkusu je mimoriadne zákerné. Preto považujeme za dôležité písať aj o takýchto nepodarených filmoch, ktoré si inak žiadnu pozornosť nezaslúžia.

Čítať celý článok...

Čiara

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

ciaraPo Marhuľovom ostrove sa režisér Peter Bebjak s kameramanom Martinom Žiaranom presunuli z juhu západného Slovenska na divoký východ. Spolu so scenáristom Petrom Balkom neskrývajú zámer pracovať s romantizujúcimi motívmi vznešených zloduchov – rebelov. Napokon, kraj Nikolu Šuhaja Lúpežníka je od dejiska ich novej drámy Čiara len neďaleko.

Čítať celý článok...

Valerian a mesto tisícich planet (Valérian et la Cité des mille planets)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Valerian2 resizeAko už trailer k filmu Valerian a mesto tisícich planét napovedá, že nepôjde iba o snímku francúzskeho režiséra Piateho elementu Luca Bessona, ale môžeme sa tešiť hlavne na množstvo akcie, futurizmu, mimozemského, bojovného, krásneho, magického i nebezpečného. Je potrebné podotknúť, že Bessonovi sa zjavne nepodarilo prekonať samého seba a originálny a jedinečný Piaty element ostáva jedným z vrcholov jeho filmografie.

Čítať celý článok...

Dunkirk

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Dunkirk11 resizeNajsignifikantnejším motívom tvorby anglického režiséra Christophera Nolana je už od jeho celovečerného debutu Sledovanie z roku 1998 čas. Jeho prielom a prvá „veľká diera do sveta“ Memento už prichádza s veľmi komplikovanou dejovou štruktúrou. Príbeh je síce vyrozprávaný prostredníctvom krátkych časovo chronologických sekvencií, ale od konca sujetu po jeho začiatok.

Čítať celý článok...

Personal Shopper

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Personal6 resizeŠesťdesiatdva ročný francúzsky scenárista a režisér Olivier Assayas sa predstavil po prvý krát slovenskému publiku v tunajších kinách až predminulý rok prostredníctvom citlivej drámy dvoch žien dvoch generácií Sils Maria. Režisér pritom píše scenáre už od osemdesiatych rokov tak pre cudzích tvorcov, ako aj pre seba a slávi nemalé úspechy na filmových festivaloch.

Čítať celý článok...

Vojna o planétu opíc (War for the Planet of the Apes)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vojna13 resizeVojna o planétu opíc je už tretím dielom novodobej ságy vychádzajúcej zo slávneho románu od Pierra Boulleho z roku 1963 (jeho ďalším známym dielom je Most cez rieku Kwai, ktorý sa dočkal oscarovej adaptácie). A zase raz sa potvrdzuje, že to nemusí automaticky predznamenávať pokles kvality – o to viac, ak sú v projekte angažovaní kvalitní tvorcovia. Čo v tomto prípade platí do bodky.

Čítať celý článok...

Oklamaný (The Beguiled)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Oklamany3 resizeJeden z najlepších filmov tohtoročnej súťaže v Cannes bol nesporne Oklamaný režisérky Sofie Coppola (Cena za réžiu). Snímka je remakom známeho filmu Dona Siegela, v ktorom sa blysol Clint Eastwood a tvorca  ho nakrútil ho podľa románu Thomasa Cullinana. V novšej verzii ho nahradil Colin Farrell a nevyhol sa porovnávaniu.

Čítať celý článok...

Láska stojí za všetko (Everything, Everything)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Laska2 resizeMaddy má sedemnásť rokov a vážnu poruchu imunity, ktorá ju uväznila v izolácii, iba s matkou a ošetrovateľkou. Jedného dňa však cez okno uvidí chlapca v čiernom tričku, ktorý sa sťahuje do susedstva. Zaujme ju a jediná možnosť ako sa s ním skontaktovať je - napísať mail. Toto je  východisko knihy  Everything, everything  čiže - Všetko, všetko, ktorú  napísala v roku 2O15 americká autorka Nicola Yoon a nedávno vyšla aj  v slovenskom preklade. Pod titulom Láska stojí za všetko prichádza teraz do slovenských kín jej  filmová verzia. Nakrútila  ju ako svoj druhý film kanadská režisérka čiernej pleti Stella Meghi.

Čítať celý článok...

Kráľ Belgičanov (King of the Belgians)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

kralbegicanov5Film vo filme, aj tak by sa dalo hovoriť o belgicko-holandsko-bulharskom filme Kráľ Belgičanov, ktorý nakrútila scenáristicko-režisérska manželská dvojica, pôvodne belgických dokumentaristov, Peter Bronsens (1962) a Jessica Hope Woodworth (1971).

Čítať celý článok...

Spider-Man: Návrat domov (Spider-Man: Homecoming)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

spiderman1Spider-Man hlásil vlani v snímke Captain America: Občianska vojna vydarený čiastkový návrat k rodnému Marvelu, no ten plnohodnotný sa mal dostaviť až o rok neskôr v jeho samostatnom filme. Dokázal Spider-Man: Návrat domov obstáť zoči-voči nie práve nízkym očakávaniam?

Čítať celý článok...