Všetka moja láska (All My Loving)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Laska7 resizeKeď sa stretnú traja súrodenci, najprv sa potešia, potom si vymenia názory a nakoniec sa povadia. Podobne aj v nemeckom filme režiséra a scenáristu Stefana Hoffmanna Všetka moja láska.

Čítať celý článok...

Drobné bájky (Apró mesék)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Bajky2 resizeMaďarský režisér 47-ročný Atilla Szász nie je v našich končinách príliš známy, má však za sebou už tri celovečerné snímky, ktoré sa mu podarilo nakrútiť vo veľmi rýchlom slede. V roku 2014 debutoval Bernským vyslancom, historickým trilerom zaoberajúcim sa obdobím po poprave Imreho Nagya. Získal zaňho Bronzového Zenita za najlepší debut.

Čítať celý článok...

Parazit (Gisaengchung)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Parazit2 resizeJuhokórejská čierna komédia Parazit sa dočkala svojej premiéry na tohtoročnom festivale v Cannes, kde získala ako prvý film pochádzajúci z tejto krajiny najvyššie možné ocenenie. Mnohí diváci ho navyše označili za najzábavnejšieho držiteľa Zlatej palmy od čias Tarantinovho Pulp Fiction. Hodí sa však poznamenať, že oba filmy nemajú až toľko spoločného.

Čítať celý článok...

Šťastný nový rok

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Novy resizeVďaka reklame a obchodným reťazcom sme si už zvykli na istý predstih v pripomínaní si koncoročných sviatkov. Nikoho teda neprekvapilo, keď sa túto jeseň na plagátoch objavilo klasické  novoročné želanie: Šťastný nový rok. Takto totiž znie titul  nového slovenského filmu (mimochodom, pôvodne sa mal volať Novoročný bozk). Jeho príbeh sa začína v predvianočnej Bratislave, končí sa na Nový rok v zasnežených Vysokých Tatrách a všetko sa točí okolo toho, že ako sa hovorí v reklamnom slogane: “láska má mnoho podôb, ale nakoniec si každého nájde.“

Čítať celý článok...

Zbohom, synu (Ti ťiou tchien čchang /So long, My Son)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Syn resizeRežisér Wang Siao-šuaj je ostrieľaným harcovníkom svetových filmových festivalov, s takmer dokonalým citom pre ich vkus i potreby. Okamžite zachytáva meniace sa tematické prúdy a dokáže sa prispôsobiť v miere, prijateľnej ako pre čínsky režim, tak pre jeho kriticky nastavených medzinárodných pozorovateľov.

Čítať celý článok...

Last Christmas

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Last12 resizeKate (Emilia Clarke) vyrastala na konci 90. rokov v bývalej Juhoslávii a v čase, keď vedela zo svetoznámej popovej piesne vytvoriť transcendentálnu zborovú pieseň. Ani nie o desať rokov neskôr túto mladú ženu nachádzame v Londýne ako brigádničku v obchode s vianočnými ozdobami, ktorá pije do bezvedomia, spí s neznámymi pocestnými a snaží sa od seba odohnať všetkých jej priateľov a rodinu.

Čítať celý článok...

The Sound Is Innocent

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Sound9 resizeDokumentárny film? Hudobný film? Experimentálny film? Teoretická esej? Poetický film? The Sound Is Innocent je všetko dohromady. Johana Ožvold je pre mňa síce novým objavom, no musím uznať, že aj mimoriadne zaujímavým. Jej snímka nás pozýva do sveta rôznych historických i súčasných teórií, nápadov, foriem i nástrojov elektronického zvuku a hudby.

Čítať celý článok...

S chuťou Toskánska (Quanto basta)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Chut11 resizePo marcovej premiére  filmu Jednou nohou v base (2018) režiséra Valeria Attanasia sa na plátnach kín hlási o divácke sympatie ďalší taliansky titul S chuťou Toskánska. Svojim žánrovým, komediálnym určením nemá od príbehu právnika Antonia, ktorý  v rámci udržania dobrého miesta v kancelárii svojho profesora súhlasí so sňatkom s jeho bývalou milenkou, príliš ďaleko.

Čítať celý článok...

Valhalla: ríša bohov (Valhalla)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Valhala resizeKapitola vikingských ság, rozprávanie o bohoch Odinovi a Thorovi, strome života Yggdrasil, rabovaní pobrežných miest na východe i na západe, či vzdore voči  kresťanským misionárom, je v škandinávskom filme obsiahla a vždy populárna. Pre zbytok Európy i sveta má svoje romantické polohy, prehliadku mužskej krásy, sily a umu, v tetjo triáde akčným, komerčným trhákom chýba najmä posledne menovaná kvalita.

Čítať celý článok...

Vietor (Wiatr)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vietor resizeVýnimočnosť tohto dokumentárneho poľsko – slovenského filmu Vietor spočíva v niekoľkých rovinách. Originálne je už jeho žánrové označnie ako dokumentárny thriller, pretože sa dotýka komplexného javu, vplyvu vetra na ľudskú psychiku.

Čítať celý článok...