ISSN 1339-4762

Tri billboardy kúsok za Ebbingom (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

tri bilboardy1Britský scenárista, divadelný a filmový režisér írskeho pôvodu Martin McDonagh patrí k hŕstke skutočne kultových tvorcov súčasnosti. Tento status si na poli kinematografie vyslúžil vďaka tomu, že dokáže šikovne kombinovať svižnú akciu, drsné gangsterské hlášky a cynický humor. Od Quentina Tarantina ho odlišuje menší dôraz na postmoderný štýl, čiže jeho diela sa nesnažia priamo odkazovať na staršie filmové kúsky, ale sú takpovediac závislé iba samy na sebe a svojej kvalite.

Čítať celý článok...

Najtemnejšia hodina (Darkest Hour)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov
najtemnejsiahodina1Keď v roku 2002 vyhlásila britská televízia divácke hlasovanie o najväčšieho Brita v histórii krajiny, suverénne ho vyhral v silnej konkurencii Winston Churchill (1874-1965). Novinár, historik, spisovateľ, nositeľ Nobelovej ceny za literatúru, maliar, no predovšetkým politik a štátnik, ktorý zásadným spôsobom ovplyvnil dejiny nielen vlastnej krajiny, je hlavnou postavou nového amerického filmu Najtemnejšia hodina, ktorý vlani nakrútil anglický režisér Joe Wright.

Čítať celý článok...

Dvojitý milenec (L´amant double)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Milenec resizePri recenzii o filme Dvojitý milenec François Ozona si možno vybrať dve cesty: buď moralizovať (to som okamžite zavrhla) alebo vnímať odvážne sexuálne scény ako súčasť zaujímavého deja, nakrúteného estétom a kultivovaným režisérom. Obrazová kompozícia filmu je totiž impozantná.

Čítať celý článok...

Čertoviny

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Certoviny9 resizeČerti sú obľúbenými postavami českých filmových rozprávok a zdá sa, že mimoriadnu záľubu v nich našiel aj  jeden z najznámejších českých režisérov Zdeněk Troška. Po rozprávkach Z pekla štěstí, Čertova nevěsta a Princezna ze mlejna s nezabudnuteľným čertíkom, prichádza do našich  kín jeho najnovší film Čertoviny. Jeho scenár napísal spolu so svojím stálym spolupracovníkom Markom Kališom, na motívy šumavských rozprávok a zakomponoval doň aj zopár českých ľudových piesní.

Čítať celý článok...

Coco

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Coco3 resizeNajnovší animovaný film z tvorivej dielne Pixar – Disney reflektuje úplne novú kultúru než na akú sme doposiaľ v ich filmoch boli zvyknutí. Dej je zasadený do Mexika, pre európskeho diváka nie veľmi známej kultúrnej oblasti sveta. Príbeh zachytáva snahu malého chlapca Miguela stať sa známym gitaristom a hudobníkom. Coco režisérov Leea Unkricha a  Adriana Molinu je hudobným filmom o naplnení najväčšieho sna a prekážkach, ktoré Miguelita na tejto ceste stretávajú. Ak túto snímku vnímame prvoplánovo…

Čítať celý článok...

Molly a jej hra (Molly´s Game)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Molly resizeKeď máte k dispozícii látku, v ktorej figuruje v centre diania krásna žena, hazard, drogy, či dokonca aj mafia, nemali by ste sa vôbec pýtať, či ide o dobrý námet na film. To si píšte, že je to dobrý námet na film a jeho hodnota ešte stúpa, ak sa môže opierať o autobiografické korene. Nieže by na tom až tak záležalo. Nezáleží. Molly a jej hra rozhodne nefunguje kvôli atraktívnemu námetu, ale kvôli jeho správnemu uchyteniu.

Čítať celý článok...

Svadba (Noces)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Svadba resizeČi sa vám to páči alebo nie, na film Svadba sa nemôžete pozerať ako na jeden z tých, ktorý démonizuje moslimskú kultúru. Mladá, len osemnásť ročná Zahira (Lina El Arabi), ktorá pochádza z pakistanskej rodiny žijúcej v Belgicku, má okrem svojej milujúcej rodiny aj svojich priateľov. Rozhodovanie sa medzi jej kultúrou a západným spôsobom života ju značne ovplyvní.

Čítať celý článok...

Koleso zázrakov (Wonder Wheel)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Koleso resizeAmerika. 50.roky. Leto. Zábavný park. Na pobreží Coney Islandu sa odohráva príbeh Ginny, promiskuitnej manželky kolotočiara. Pod vplyvom lásky k mladému plavčíkovi žena v stredných rokoch rozkvitá. S príchodom nevlastnej dcéry a vzplanutím lásky oboch žien k tomu istému mužovi sa jej charakter sa postupne odkrýva…

Čítať celý článok...

Najväčší showman (The Greatest Showman)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Showman2 resizeFilmový muzikál na veľkých plátnach nepatrí v súčasnosti medzi tie najpreferovanejšie žánre veľkých štúdií. Nevyžaduje si primárne vytváranie nových ohromných digitálnych svetov, ale v spojitosti s bohatou výpravou skôr starú dobrú poctivú ručnú prácu. Klasické obdobie muzikálov si spájame so zlatým obdobím Hollywoodu tridsiatych až päťdesiatych rokov a Najväčší showman Michaela Graceyho na ne odkazuje od starého úvodného štúdiového loga až po takmer bláznivé tempo rozprávania, či skôr predvádzania muzikálových čísiel v pestrých kostýmoch na plátne.

Čítať celý článok...

Stratený v džungli (Jungle)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Strateny resizeČarodejnícka séria Harry Potter napísala poslednú kapitolu pred viac ako šiestimi rokmi a mladé herecké trio, ktorému pomohla naštartovať kariéru, sa rozpŕchlo do iných projektov. Nie každému sa však dnes darí rovnako. Kým EmmaWatson je vďaka Kráske a zvierati hviezdou prvej svietivosti, Ruppert Grint doposiaľ neprekročil tieň Rona Weasleyho. A Daniel Radcliffe? Ten sa našiel predovšetkým v nezávislých a menších filmoch, čoho dôkazom je aj austrálska  snímka Stratený v džungli.

Čítať celý článok...