ISSN 1339-4762

Manifesto

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Manifesto10 resizeAdaptácii literárnych diel by sme v dejinách kinematografie vedeli nájsť niekoľko. Avšak, adaptovať trinásť manifestov napísaných príslušníkmi rôznych umeleckých skupín a hnutí v jedinom filme už také bežné nie je. Austrálsky umelec a teraz už aj režisér Julian Rosefeldt sa o to predsa len pokúsil.

Čítať celý článok...

Niečo naviac

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Nieco6 resizeRodina Vlčkovcov, typická to slovenská „paneláková“ rodina. Vlastne nie až tak typická, pretože rodičia sa občas radujú a občas trápia s piatimi (!) potomkami. A možno ešte kvôli niečomu. Kvôli niečomu „naviac“ v genetickom vybavení jednej z dvoch dvér, Dorotky. To niečo naviac z názvu filmu je jeden chromozóm naviac v DNA. Ten môže za tzv. downov syndróm, spôsobujúci mnohé zdravotné a vývinové problémy u detí.

Čítať celý článok...

Po čom muži túžia (Po čem muži touží)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Muzi4 resizeNa prelome tisícročí nakrútila americká režisérka Nancy Meyers komédiu Po čom ženy túžia, v ktorej šovinistický pracovník reklamnej agentúry Nic Marshall v podaní Mela Gibsona získa po nehode - zásahu elektrickým prúdom vo vani schopnosť počúvať, čo si ženy myslia. Tá mu výrazne zasiahne do života, najmä do konkurenčného boja s úspešnejšou Darcy Maguire v interpretácii Helen Hunt. V tomto roku vznikla v Česku situačná komédia režiséra Rudolfa Havlíka Po čom muži túžia, vyvolávajúca spomienky na americkú predchodkyňu, s ktorou má okrem podobného názvu spoločných aj niekoľko tematických motívov a humorných situácií.

Čítať celý článok...

Nebezpečná láskavosť (A Simple Favor)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

nebezpecnalaskavost1Nikto nevie svoje herečky milovať a nechať vyniknúť ich prirodzenú povahu tak, ako to robí režisér Paul Feig. Či už to bola Melissa McCarthy v komediálnych snímkach Dámska jazda, Drsniačky alebo Špión, Kate McKinnon v ženskom remaku Ghostbusters alebo Blake LivelyAnna Kendrick v jeho najnovšom filme Nebezpečná láskavosť.

Čítať celý článok...

Moulin Rouge (Moulin Rouge!)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

moulinrouge1Paríž. Montmartre. Píše sa rok 1988. Mladý spisovateľ Christian (Ewan McGregor) práve okúsil čaro bohémskeho života vo vychýrenom nočnom klube Moulin Rouge. Stretáva očarujúcu femme fatale, kurtizánu Satine (Nicole Kidman), ktorá sa razom stáva láskou jeho života. Láskou romantickou, žiarlivou, zničujúcou. Jednoduchý a nikdy nestarnúci námet o osudovej láske stačil austrálskemu režisérovi Bazovi Luhrmanovi na to, aby vytvoril kvalitný scenár a nakrútil kritikmi glorifikovaný, nádherne podivný a neodolateľne opojný veľkofilm.

Čítať celý článok...

Predátor: Evolúcia (The Predator)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Predator11 resizePo filmoch Predátor, Predátor 2 a Predátori tu máme ďalší diel akčnej sci-fi série, pod názvom Predátor: Evolúcia. Tentokrát pod taktovkou režiséra a scenáristu Shanea Blacka a s nemalými ambíciami dôstojne nadviazať na kultovú klasiku z osemdesiatych rokov.

Čítať celý článok...

Vlasy (Hair)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vlasy11 resizePre muzikál Hair ma nadchla priateľka, ktorá žila v zahraničí a v roku 1969 mi venovala LP platňu s anglickými nahrávkami. Až po rokoch som spoznala aj  jeho  divadelnú podobu, ktorá ma však natoľko neupútala. Filmové spracovanie z roku 1979, pod ktoré sa podpísal Miloš Forman ma však uchvacuje dodnes, rovnako ako divákov a kritikov na celom svete. O to viac oceňujem jeho zaradenie do tohto ročníka dlhodobej „najväčšej putovnej prehliadky filmov na Slovensku – Projekt 100".

Čítať celý článok...

Pátranie (Searching)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Patranie2 resizeAmerická rodina ázijského pôvodu Kimovcov žije dlhé roky v San Jose. Otec David žije šťastne s manželkou Pamelou a hudobne nadanou malou dcérou Margot vo veľkom rodinnom dome, až kým Pamele nediagnostikujú smrteľnú rakovinu. Žena pomaly umiera a David sa bude musieť postarať o čerstvú tínedžerku Margot sám.

Čítať celý článok...

Pod jedným stromom (Undir trénu)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Strom6 resizePo skvelých islandských Baranoch (2015) Grímura Hákonarsona, príbehu o dvoch znepriatelených bratoch,  sa z nehostinného vidieka prenesieme do mesta, medzi  dve rodiny, rozdelené stromom s názvom Pod jediným stromom.

Čítať celý článok...

Posledný autoportrét

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Autoportret2 resizePo vyše jednej dekáde sa dokumentarista Marek Kuboš rozhodol nakrútiť Posledný autoportrét. Reflexiu otázky, ktorá bola dlho kladená na jeho osobu nejedným umelcom. Prečo sa tento vynikajúci režisér z dokumentárnej scény na taký dlhý čas odmlčal, zatiaľ čo jeho spolužiaci z Generácie 90 ako Juraj Lehotský, Marko Škop, Jaro Vojtek, PeterKerekes či Robert Kirchhoff aj naďalej aktívne tvorili?

Čítať celý článok...