ISSN 1339-4762

2percenta

Reklamný prúžok

Miro Remo dokončuje film Cooltúra

10386240 384497108397510 3586991131257337428 n resizeSlovenský filmár Miro Remo dokončuje ďalšiu celovečernú snímku. V dokumente Cooltúra, ktorý bude mať premiéru na jeseň, nastaví zrkadlo slovenskej spoločnosti. V úsmevnom, ironickom, ale zároveň vážnom dokumente o zmysle a stave cooltúry na Slovensku, nastolí otázky, akým spôsobom sa s cooltúrou na Slovensku narába a aký má dopad na dnešného človeka.

“Cooltúra sa stala jednou z ďalších zložiek obchodu. Tým pádom jej kvalita podlieha komerčnému záujmu oveľa viac ako pred rokom ’89, čo ju transformovalo do rôznych ľahšie stráviteľných žánrov otáznej kvality. I napriek tomu, že k došlo k spoločensko-cooltúrnemu uvoľneniu, slovenská cooltúra stále hľadá svoju identitu. V tomto  dospievaní je zložité sa zorientovať. Nové médiá a internet sa stali najrozšírenejšou formou šírenia kultúry. Došlo k zásadnému odlivu divákov z tradičných cooltúrnych podujatí. Objavili sa nové coolúrne fenomény súvisiace so zmenou životného štýlu. Ako teda dnes vyzerá slovenská cooltúra?,” uvádza Miro Remo, ktorý si dal za cieľ filmom zmapovať rozmanité kultúrne aktivity a zamyslieť sa nad cooltúrou ako symbolom slovenskej identity a jej funkciou v spoločnosti.Film nakrúca už viac ako dva roky, pričom v máji 2013 naň upozornili zverejnením krátkej ukážky (https://www.youtube.com/watch?v=6GTRmF0bxPw).

Projekt začal verejne žiť opäť v ostatných dňoch, keď tvorcovia zverejnili logo filmu a ďalšie detaily. Tvorcovia filmu sa pri finalizácii Cooltúry rozhodli obrátiť na svojich fanúšikov a potenciálnych divákov, a to prostredníctvom kampane na crowdfundingovom portáli. Na stránke www.marmelada.sk chcú počas 60 dní vyzbierať 7000 eur, ktoré pokryjú časť nákladov na vznik filmu. Fanúšikovia, ktorí sa rozhodnú projekt  finančne podporiť, môžu ako odmenu dostať pozvánku na celosvetovú premiéru snímky v Bratislave, tričko s logom filmu alebo podpísaný plagát. K dispozícii je aj rola krstného otca. Tou najprestížnejšou odmenou je úloha koproducenta snímky. Bude pre ňu však potrebné naozaj siahnuť hlboko do vrecka, keďže jej hodnota je stanovaná na 4000 eur. Ľudia, ktorí budú chcieť Cooltúru finančne podporiť, tak môžu urobiť prostredníctvom bankového prevodu alebo platbou kartou. Môžu tak urobiť anonymne, ale i verejne, pričom pri druhom spôsobe bude ich meno i suma uvedená na stránke projektu. Ak sa tvorcom nepodarí dosiahnuť sumu 7000 eur,  zaslanú čiastku dostanú o dva mesiace v plnej výške späť na nimi uvedený účet.

Miro Remo je režisérom oceňovanej snímky Arsy-Versy (2009), či dokumentárneho filmu Comeback (2014) z väzenského prostredia, ktorý mal premiéru na filmovom festivale v Karlových Varoch. Medzi jeho ďalšie diela patria filmy Vrbovský Veter (2014) o svojráznom hudobníkovi a zakladateľovi festivalu Vrbovské vetry Braňovi Jobusovi, Pohoda (2011) o najznámejšom slovenskom festivale alebo krátkometrážny dokument Tibor Huszár - Návrat späť (2012). Tridsaťjedenročný Remo má na svojom konte viac ako 40 medzinárodných ocenení.

Share/Save/Bookmark