Sorjonen (Bordertown)
Fínskym televíznym seriálom nepatrí v kontexte severskej tvorby popredné miesto, porovnateľné so seriálmi z Dánska, Švédska, či Nórska. Prvou lastovičkou u nás bol titul Desať hriechov (2019), ktorého šesť dielov odvysielala tohto roku Česká televízia a na MFF Goteborg bol ocenený ako najlepší severský seriál. I v súvislosti so seriálom Sorjonen je evidentné, že fínski tvorcovia až príliš pozorne študovali tvorivé postupy diel zo zlatého seriálového fondu, na čele so švédsko-dánskym Mostom (2011-2018) a Zločinom (2007-2012).
After Midnight
Americká nezávislá hororová scéna zažíva v poslednom čase veľký boom. Viacerým tvorcom sa podarilo presadiť svoje originálne diela aj do mainstreamovej distribúcie, spomeňme napríklad diela Ariho Astera či Oza Perkinsa. Do tejto kategórie úspešných autorov by určite chcela patriť aj dvojica Jeremy Gardner a Christian Stella, ich novinka After Midnight však zrejme zostane v škatuľke akýchsi žánrových podivností, ktoré stoja síce za pozornosť, ale vlnu masívneho nadšenia nevyvolajú.
V tieni Mesiaca (In the Shadow of the Moon)
„Každých deväť rokov, keď zapadne Mesiac, môžem sa vrátiť...“ To sú slová tajomnej mladej Afroameričanky oblečenej vždy v modrej mikine, ktorými v roku 1997 naznačuje detektívovi Lockeovi (Boyd Holbrook), akou cestou sa vo svojom horlivom pátraní má vydať. Inak sa mu nepodarí pochopiť skutočnú motiváciu jej činov.
Lov (The Hunt)
Len máloktorý film, ktorý sa má objaviť v bežnej kinodistribúcii, vzbudí takú kontroverziu ešte pred svojim vydaním. Snímke Lov sa to bezpochyby podarilo.
To musí byť nebo (It Must Be Heaven)
Postava nazaretského rodáka Eliu Suleimana zosobňuje zaujímavú kombináciu kultúrnych ingrediencií a s kvapkou improvizačnej kreativity sa dá tvrdiť, že je to postavička nového globalizačného nomáda, kočujúceho svet krížom - krážom. Vyzerá ako pán Hulot z nezabudnuteľných filmov Jacquesa Tatiho, ktoré svojou humornou nevinnosťou prenikli i do komunistických kín v 70. rokoch.