Afroamerické umenie: Pri absencii svetla (Black Art: In the Absence of Light)
Aj vám sa za posledný rok čoraz viac zdá, že umenie a kultúra je na Slovensku neviditeľná? Je ako farebný obraz na rovnako farebnom pozadí, teda biela maľba na bielom pozadí alebo čierna na tom čiernom. Je úplne jedno, aká farba to bude, vždy keď sa na tento obraz pozriete uvidíte len jednofarebný útvar o rozmere plátna. Táto trojriadková úvaha totiž dokonale vystihuje aj nový dokumentárny film streamovacej platformy Netflix Afroamerické umenie: V tieni svetla o minoritnom, ba priam žiadnom, postavení afroamerického umenia v majoritnej spoločnosti.
Moxie
Prvý deň nového školského roka je pre introvertné kamarátky Vivian (Hadley Robinson) a Claudiu (Lauren Tsai) výzvou ako pomerne placho pretrpieť posledný rok štúdia na strednej škole pred vysnívaným odchodom na univerzitu v Berkeley. Hoci tajne dúfajú, že si získajú pozornosť niektorých z „normálnejších“ rovesníkov, radi by sa vyhli tomu byť na každoročnom nelichotivom a značne sexistickom zozname toho naj zverejňovanom na sociálnych sieťach arogantnými členmi školského futbalového tímu. Tomu zoznamu, na ktorého zverejnenie vedenie školy z nejakého dôvodu nemá alebo nechce mať žiadny dosah.
Éra samurajov: Bitka o Japonsko (Age of Samurai: Battle of Japan, TV seriál)
Dokumentárny seriál Éra samurajov: Bitka o Japonsko, popisuje historické pozadie Japonska na prelome 16. a 17. storočia, keď prebiehali snahy vojenskej šľachty, šógunov, o upevnenie a zjednotenie feudálneho systému a má asi najbližšie k označeniu docufiction, dopĺňajú ho hrané pasáže z bojov o ovládnutie krajiny, rozdrobenej do samostatných kniežatstiev. Trval niekoľko desaťročí a vystriedali sa traja vodcovia – Nobunaga Oda (1534-1582), Hidejoši Tojotomi (1536-1598) a Iejasu Tokugawa (1542-1616). Cineastom sa pri zmienke o japonských samurajoch iste ako prvé v zozname objavia slávne filmy Akiru Kurosawu Sedem samurajov (1954) a Kagemuša (1980), oba čerpajúce zo 16. a 17. storočia. Populárne samurajské príbehy sú súčasťou historických filmov jidai-geki, bližšie určené i akčným podžánrom chambara, kde hrajú hlavnú úlohu ostré meče.
Falošná správa (Fake Famous)
Čo je sláva? To, že niekoho pozná celý svet? Fakt, že niekto vynašiel liek proti nevyliečiteľnej chorobe, alebo podnietil spoločnosť k pozitívnej zmene? Slovníky toto slovo vysvetľujú ako „vrcholné uznanie a česť, ktorú spoločnosť niekomu prejavuje za vynikajúce činy či zásluhy“. Ak sa však spýtate súčasnej mladej generácie, po čom túži najviac na svete, mnoho z nich jednoducho odpovie, že chcú byť slávny. Chcú, aby ich poznal celý svet. Chcú, aby ich popularita a uznanie okolitou spoločnosťou neustále rástli. Čo sú však preto ochotní urobiť? Vôbec nič. Alebo všetko. Podobne ako jedna z našich hlavných protagonistov v sociálnom experimente Falošná správa.
Liga spravodlivosti Zacka Snydera (Zack Snyder's Justice League)
V roku 2013 prišla do kín nová interpretácia otca všetkých superhrdinov – Supermana. Muž z ocele nebol len ďalším pokusom a vzkriesenie ikonickej značky, ale aj odvážnym začiatkom nového filmového univerza - nového sveta superhrdinov. DC sa vydalo cestou neuveriteľne úspešného Marvelu, ktorý svojimi filmami každoročne ovláda kiná po celom svete. Štúdio Warner Bros., ktoré DC postavy vlastní, dalo tento filmový svet pod kreatívnu kontrolu režiséra Zacka Snydera. Tomu komiksové filmy po snímkach ako 300 a Strážcovia neboli cudzie. Snyder sa vyznačuje veľmi autorským vizuálnym štýlom. Jeho filmy jednoducho hneď spoznáte. Už pri Mužovi z ocele bolo jasné, že sa DC uberá temnejším, dospelejším tónom. Snyder zvolil opäť svojský štýl. Aspekty ako návrat k mytologickým prvkom, biblické metafory a smrteľná vážnosť jednotlivých scén boli predurčené na to, aby rozdelili divákov.